همشهری آنلاین: نیروهای ارتش وکمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری‌های شدید و انهدام چندین موضع نظامی عربستان در منطقه الربوعه درعسیر عربستان توانستند این شهر و تمامی تجهیزات وزره پوش‌های نظامی عربستان را به تصرف خود درآورند.

 ارتش وکمیته های مردمی یمن کنترل شهر الربوعه عربستان را به دست گرفتند

به گزارش شبکه خبری المسیره ٰشعله‌های آتش ودود غلیظ بر اثر گلوله باران اردوگاه‌ها وتجهیزات نظامی روز گذشته منجر به فرار صدها نظامی عربستانی و به جا گذاشتن زره پوش ها وخودروهای آنها شد.

در این عملیات ده‌ها نظامی عربستانی به اسارت نیروهای یمنی درآمدند وبر اثر این امر رژیم آل سعود دچار وحشت شدیدی شد.

شبکه خبری المسیره شب گذشته فیلمی 28 دقیقه ای از پیروزی‌ها وسقوط شهر الربوعه وحمله ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضع نظامی عربستان و فرار ده‌ها نظامی سعودی پخش کرد که نشان می‌داد نیروهای یمنی در عملیاتی ویژه همه خیابان‌های شهر و مناطق اطراف احاطه شده با مواضع نظامی و انبارهای اسلحه پیشرفته عربستان را پس از فرار نظامیان عربستانی از مواضعشان به تصرف خود درآوردند.

این عملیات ویژه ارتش یمن ضربه سنگینی به ارتش عربستان در منطقه الربوعه وارد کرد.

اقدام ارتش وکمیته‌های مردمی یمن به تعقیب نظامیان فراری عربستان حالتی از خوف و وحشت در صفوف ارتش سعودی به وجود آورد.

پرچم‌های یمن علی رغم پرواز بالگردهای آپاچی عربستان که با شلیک ضد هوایی نیروهای یمنی فرار کردند در خیابان‌های الربوعه به اهتزاز در آمد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی‌های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می‌کنند، جلوگیری کند.

دراثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان شهید و یا مجروح شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

کد خبر 312936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha