همشهری آنلاین: هنر جوشش فطرت پاک انسان ها است، اما امروزه دشمنان از این موهبت الهی که در اختیارشان است برای خاموش کردن حقیقت استفاده می‌کنند.

بسیج

به گزارش فارس مراسم تودیع و معارفه رییس بسیج هنرمندان 13 آبان ماه برگزار شد که در ابتدای این مراسم حسین قنادیان، رئیس سابق بسیج هنرمندان گفت: روح تعهد هنرمند و حرکت بسیجی را زنده نگه می‌دارد. تلاش کردیم حرکت هنر را با آموزه‌های بسیج عجین کنیم. یکی از نکات مهم که همواره مد نظرمان بود زنده نگه داشتن روح انقلابی و جهادی است و مسئولیت پذیری نیز یکی از موارد مهم دیگری است که برای‌مان در سازمان بسیج هنرمندان اهمیت داشتند. هنرمندان بسیجی وجه تمایزشان روح تعهد و فداکاری است.

در ادامه مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی لوح تقدیر و یک قطعه تابلو فرش را برای قدردانی به حسین قنادیان اهدا کردند و سپس سردار نقدی با بیان اینکه همه ما مدیون جوانانی هستیم که به عشق و آرزوی تحقق حاکمیت اسلام به میدان آمدند و خودشان از شیرینی حلاوت این حاکمیت اسلامی نچشیدند، اظهار کرد: هدف هنر بسیج، مرام آزادگی و حقیقت‌جویی و عدالت‌خواهی، همچنین بیدار کردن فطرت بشری بر اساس این مرام و تجمع مستضعفین در کنار هم برای مبارزه با دیو جهانخواری است که همه امکانات روی زمین را برای مقابله با حقیقت مصادره کرده است.

او همچنین گفت:هنر جوشش فطرت پاک انسان ها است اما امروزه شاهد هستیم دشمنان از این موهبت الهی که در اختیارشان است چگونه استفاده می‌کنند. آنها از هنر برای خاموش کردن حقیقت استفاده می‌کنند. هنر وسیله‌ای است برای نزدیک شدن به خدا که جنایتکاران و رژیم های جنایتکار هنر را بزک می کنند و خود را مدعی حقوق بشر در دنیا نشان می‌دهند.

سردار نقدی در ادامه افزود: هنرمند انقلابی به دلیل اینکه از فطرت انسانی سخن می‌گوید حرفش بر دل می‌نشیند.

غلامرضا منتظری رئیس جدید بسیج در ادامه مراسم طی سخنانی گفت: هنر نردبان عروج است و نه وسیله‌ای برای تباهی و باید از آن برای رشد متوازن فرهنگی هنری در مقیاس ملی استفاده کرد در نتیجه ایران فقط تهران نیست. هر استانی با توجه به نیروهایش حق دارد در ایجاد هنر انقلابی ‌باشد. در چنین شرایطی غبار محرومیت از استان ها از برداشته می‌شود.

او همچنین گفت: نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری باید دغدغه‌مند باشیم و تنها شنوده نباشیم. و در مسیر کار در این زمینه های دغدغه‌مند ابتدا از خود شروع کنیم. در بسیج هنرمندان سبک زندگی را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی درباره برخی از اهداف بسیج هنرمندان گفت: . آموزش علمی و فرهنگی به نسل جوان، تربیت نیرو با توجه به نیروهای جوان در سه حوزه هنرمندان متعهد، مدیران فرهنگی و ادبی و منتقدان فرهنگی و ادبی از دیگر برنامه‌های مورد توجه در بسیج هنرمندان است.

منتظری در پایان خاطر نشان کرد: باید مدل هایی را بر اساس ارزش های اسلامی برای شادمانی داشته باشیم به همین منظور در سال 95 برای رسیده به طرح های خوب فراخوانی را برای رسیدن به ایده‌های خلاق شادمانه در سراسر کشور منتشر خواهیم کرد. البته باید به بخش بین‌الملل توجه داشت و برای صدور پیام انقلاب اسلامی از این ظرفیت استفاده کنیم.

کد خبر 312803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha