همشهری آنلاین: جلسه فوق‌العاده جامعه‌ روحانیت مبارز عصر روز سه‌شنبه(20 شهریور) در دفتر آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق گفت: علت تشکیل این جلسه در دانشگاه امام صادق (ع) شرایط مناسب امنیتی این دانشگاه بود.

وی افزود: در ابتدا مقدمات جلسه به گونه‌ای چیده شده بود که نشان از یک جلسه رسمی داشت که این امر از ناحیه دفتر تشریفات رییس‌جمهوری صورت گرفته بود و در آغاز جلسه آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ضمن خوشامدگویی به رییس جمهور اظهار داشت: ما انتظار داشتیم در این ارتباط جلسه دوستانه‌ای داشته باشیم، نه یک جلسه رسمی که خبرنگاران و صدا و سیما حضور داشته باشند که رییس‌جمهور بلافاصله بعد از سخنان آیت‌الله مهدوی کنی دستور دادند همراهان نیز از جلسه خارج شوند و جلسه حالت صمیمانه و دوستانه گرفت.

وی افزود: در ابتدا آیت‌الله مهدوی کنی نکاتی را به صورت مختصر در مورد جامعه روحانیت مبارز و سوابق آن اشاره کرد و گفت، که جامعه روحانیت مبارز از قبل از پیروزی انقلاب بر اساس یکی از آیه‌های قرآن که معنی‌اش این است که "چه کسی سخنش بهتر از کسی است که به سوی خداوند دعوت می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد" فعالیتش را آغاز کرد.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی گفت که کلمه مبارز در قبل از انقلاب به معنای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بوده و اکنون نیز ما در راستای دعوت به الی الله تلاش کرده و با موانعی که در این ارتباط وجود دارد مبارزه می‌کنیم و در راه این مبارزه از پای نخواهیم نشست؛ ما با موانعی که در راه دعوت به سوی حق وجود دارد مبارزه می‌کنیم.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی در این جلسه اظهار داشت که جامعیت روحانیت مبارز یک حزب نیست و کارکرد حزبی ندارد، یک انجمن صنفی نیست، بلکه تجمعی از علمای مبارز است برای دعوت و تبلیغ به سوی حق و ارزش‌های اسلامی و در نظام جمهوری اسلامی نیز به عنوان بازوی مقام معظم رهبری عمل می‌کند، و هم چنان که به حمایت از دولت و مقام معظم رهبری می‌پردازد مشکلات مردم را نیز با مسوولان نظام در میان می‌گذارد.

وی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی در این جلسه خطاب به رییس جمهور گفت که دولت شما دولت پرکار و زحمت کشی است و خدمات زیادی به مردم کرده است، ولی گاها مردم در مورد گرانی‌ها با ما صحبت می‌کنند و در این ارتباط شکایت‌هایی را دارند و می‌گویند که در این ارتباط چه کاری می‌شود کرد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: بعد از صحبت‌های آیت الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز چند نفراز اعضای جامعه نیز به ارایه گزارشی پرداختند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام اعضای جامعه روحانیت از جمله آقای هاشمی نیز در این جلسه حضور داشت یا نه گفت: اکثریت قاطع اعضای جامعه روحانیت مبارز در این جلسه بوده‌اند.

وی در مورد حضور هاشمی گفت: آقای هاشمی نیز در این جلسه حضور نداشت، ولی باید این نکته را مورد توجه قرار داد که آقای هاشمی به دلیل مشغله کاری و مسایل امنیتی مدت‌هاست که در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا نمی‌کنند و نیامدن ایشان به جلسه امری عادی و متعارف است؛ و ما اگر جلسه‌ای را بخواهیم برگزار کنیم که حتما وی نیز حضور داشته باشد این جلسه را در دفتر ایشان برگزار می‌کنیم. البته آقای هاشمی رفسنجانی به ندرت در جلساتی که در دفتر آیت‌الله مهدوی کنی نیز برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کند ولی خیلی کم. این به خاطر مسایل امنیتی است و آقای هاشمی به این دلیل که مزاحمتی ایجاد نشود کمتر در جلسات حضور پیدا می‌کند.

مصباحی‌مقدم افزود: من خود در این جلسه گزارشی از تحولات اقتصادی ارایه داده‌ام و دو نکته را مطرح کردم .1- افزایش حجم نقدینگی و نرخ تورم و 2 - اتکا به درآمد نفتی.

وی گفت: من در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات بسیار خوب دولت نهم در عرصه اقتصادی گفتم که این زحمات تحت الشعاع افزایش قیمت‌ها از نظر مردم قرار گرفته است.

مصباحی مقدم گفت: در این جلسه هم چنین آقای دعاگو دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه شمیرانات به ارایه گزارشی از مسایل فرهنگی جامعه پرداخت و تاکید کرد که ما به دنبال مسوول و مقصر نیستیم، و پاره‌ای از این مشکلات ربطی به دولت نهم ندارد، ولی اینها مسایلی است که باید در مورد آن فکری کرد.

وی گفت: بعد از این که در این جلسه برخی دیگر از اعضا مطالب خود را مطرح کردند در پایان جلسه رییس جمهور به صورت مفصل صحبت‌هایی را در مورد مسایل اقتصادی کشور، تغییر و تحولات رخ داده در این ارتباط، روابط خارجی کشور و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی و ارتباطمان با سایر کشورها مطرح کرد.

وی گفت: رییس جمهور در این جلسه به جایگاه بالای ایران در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و افزود، این جایگاه بالا ناشی از مقاومت مردم و عنایت خداوند نسبت به این کشور است.

مصباحی مقدم گفت: رییس جمهور در این جلسه اظهار تواضع فوق العاده‌ای در برابرملت کرده و گفت مگر این احمدی نژاد کیست؟ آنچه که اکنون در این کشور وجود دارد برکاتی است که از ناحیه خداوند به این نظام صورت گرفته است و ما خدمتگزار این مردم هستیم.

وی گفت: در این جلسه رییس جمهور ضمن اظهار ارادت نسبت به روحانیت اظهار داشت که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با بیانیه‌های جامعه روحانیت مبارز در راهپیمایی 16 شهریور و تاسوعا و عاشورا شرکت کرده و در تجمع 17 شهریور نیز با تردید حضور پیدا کرد، چرا که جامعه روحانیت مبارز اعلام کرده بود که در این روز ما برنامه‌ای نداریم.

وی گفت: رییس جمهور در این جلسه ضمن ابراز ارادت به روحانیت تاکید کرد که برکات انقلاب ما در سایه تلاش مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های امام بزرگوار است و روحانیت و فقها در این ارتباط نقش مهمی داشتند، و مردم نیز بر اساس فرمایشات امام(ره) و روحانیت در انقلاب حضور داشتند و ما هر کاری که می‌کنیم به نام روحانیت تمام می‌شود.

مصباحی‌مقدم گفت: در این جلسه رییس جمهورضمن استقبال از دیدگاه‌های اعضای جامعه روحانیت خطاب به اعضا اظهار داشت که شما مطالبی که مدنظرتان است را بررسی کنید و اگر لازم بود با وزرا جلسه بگذارید و نکات، پیشنهادات و رهنمودهای خود را در مورد مسایل مختلف کشور از جمله تغییر و تحول در نظام بانکداری و مسایل اقتصادی و فرهنگی کشور ارایه دهید.

وی گفت: رییس جمهور همچنین در این جلسه به منابع مالی که دولت برای امور فرهنگی به خصوص فرهنگ دینی اختصاص داده است و اشاره کرد و گفت، ما برای فعالیت مساجد ارقام و اعدادی را در نظر گرفته‌ایم و اعلام آمادگی برای بررسی و پذیرش پیشنهادات اعضای جامعه روحانیت کرد.

مصباحی مقدم باردیگر با تاکید بر این که جلسه ما با رییس جمهور جلسه دوستانه بود و این جلسه از حدود یک ربع به 5 آغاز و به یک به ربع 7 به اتمام رسید و جلسه دو ساعته بود، گفت: اعضا در پایان جلسه از اظهارات و حضور رییس جمهور در این جلسه تشکر و قدردانی کردند.

مصباحی‌مقدم در پایان هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا این جلسه به درخواست جامعه روحانیت برگزار شده بود یا رییس جمهور؟ گفت: پیشنهاد برگزاری این جلسه از دفتر رییس جمهور مطرح شده بود.

کد خبر 31279

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز