پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

۶ مرد که به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شده بودند، سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفتند اما ۲ نفر از آنها مجازات شدند و اجرای حکم ۴ نفر به وقت دیگری موکول شد.

اولين محكوم به مرگ، مرد ميانسالي بود كه 4آذر سال 87در ايالت كاليفرنيا آمريكا شريكش را با شليك گلوله به قتل رساند. او چند روز بعد از آمريكا گريخت و به ايران بازگشت كه در فرودگاه دستگير شد. او در بازجويي‌ها گفت: من با مقتول از 10سال قبل در كشور آمريكا دوست بودم و با هم در زمينه خريد و فروش خودرو كار مي‌كرديم.

در واقع شريك كاري بوديم اما بعد از مدتي در دادگاه آمريكا برايم پرونده‌سازي‌ كردند و در آنجا به اتهام تروريست به‌مدت 6‌ماه زنداني بودم. وقتي آزاد شدم پي بردم كه اين نقشه دوستم بوده تا در مدتي كه زندان بودم از من كلاهبرداري كند. همين كافي بود تا روز حادثه به خانه‌اش بروم تا در اين‌باره صحبت كنيم.

آن روز اما با هم درگير شديم. او با چاقو به سمتم حمله كرد و من با اسلحه دست به قتل او زدم. اين متهم در شعبه71 دادگاه كيفري محاكمه و پس از آن به قصاص محكوم شد. اين رأي به تأييد قضات شعبه 20ديوان عالي كشور هم رسيد و مرد جنايتكار صبح ديروز در زندان رجايي‌شهر به دار مجازات آويخته شد.

مرد ديگري كه صبح ديروز در زندان رجايي‌شهر قصاص شد 5اسفند سال 86جواني را در درگيري به قتل رساند. آن روز مأموران وقتي در جريان يك درگيري در پارك شهيد آويني قرار گرفتند راهي آنجا شدند و دريافتند كه قرباني پسر 25ساله‌اي بوده كه با ضربات چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است. پس از آن عامل جنايت كه از مدتي قبل مقتول را مي‌شناخت، دستگير و مدعي شد كه از وي كينه داشته است.علاوه بر اين دو نفر قرار بود 4مرد قاتل ديگر نيز سحرگاه ديروز در زندان رجايي‌شهر مجازات شوند، اما آنها توانستند پاي چوبه دار براي مدتي از اولياي‌دم مهلت بگيرند.

کد خبر 312718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha