همشهری آنلاین: روسیه همزمان با اعلام برنامه دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، از احتمال برگزاری مذاکرات نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری طی هفته آینده در مسکو خبر داد.

 نشست دولت سوریه و معارضان هفته آینده در مسکو برگزار می شود

به گزارش ایرنا، قرار است در سفر دی میستورا به مسکو که روز چهارشنبه انجام خواهد شد، نتایج سفر اخیر وی به سوریه و مذاکرات با مقامات این کشور در دیدار با لاوروف بررسی شود.

«میخاییل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه  روز به خبرنگاران گفت که در چارچوب دیدار «مسکو 3» طرفین درگیری در سوریه هفته آینده با یکدیگر گفت وگو می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، بوگدانوف افزود: در روزهای پیش رو به رایزنی ها در مسکو ادامه می دهیم در حالی که با دولت سوریه مشکلی وجود ندارد و از قبل این موضوع را اعلام کرده اند، هم اکنون با نمایندگان گروه های مختلف اپوزیسیون تماس هایی برقرار شده است و تلاش می شود طیف وسیعی از آن ها به روسیه بیایند.

وی همچنین گفت: مخالف تعیین تاریخ معین برای پایان حل بحران سوریه هستیم، زیرا سبب بروز بن بست در روند کاری می شود و به همین دلیل این بند در بیانیه نشست چند جانبه جمعه گذشته وین حذف شد، زیرا نباید 6 ماه صبر کنیم بلکه باید زودتر اقدام کنند.

بوگدانف اظهار داشت: تمامی سوری ها باید از جنگ با یکدیگر دست بکشند و علیه دشمن مشترک یعنی تروریسم متحد شوند.

روسیه همزمان با همکاری نظامی با سوریه در بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش در این کشور، تلاش های خود را برای ادامه راهبرد حل سیاسی بحران کنونی براساس مذاکرات سوری - سوری و قطع حمایت خارجی از تروریست ها افزایش داده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که بر اساس گزارش ها، شهروندانی از 83 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی میل 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

روسیه اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات هوایی این کشور در سوریه ظرف یک ماه گذشته بیش از دو هزار موضع تروریست ها به ویژه داعش منهدم شده است.

کد خبر 312536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha