همشهری‌آنلاین: سازمان ملل متحد اعلام کرد در ماه اکتبر ۷۱۴ عراقی در حوادث تروریستی و درگیری‌های مسلحانه در این کشور کشته شدند.

iraq

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل ،به گزارش بخش خبري اين سازمان ،همچنین اعلام کرد: شمار عراقی‌هایی که بر اثر این گونه حوادث زخمی شدند، در این ماه به هزار و 269 نفر استو

دوجاریچ در کنفرانس خبری روزانه خود در این باره به نقل از «یان کوبیس»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق، گفت: این ارقام حاکی از رنج و درد مردم عراق و آسیب آنها از حوادث تروریستی در این کشور است.

هیات کمک‌رسان سازمان ملل متحد در عراق پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد 559 نفر از افرادی که در ماه اکتبر در عراق کشته شدند، غیرنظامی و شماری از آنها نیروهای پلیس مدنی بودند. همچنین 155 تن از این افراد، از اعضای نیروهای امنیتی عراق بودند.البته ،به گزارش واحد مركزي خبر،این آمار کشته‌شدگان در استان انبار را شامل نمی‌شود، زیرا هیات سازمان ملل به این استان دسترسی ندارد.

عراق در حال حاضر با موج فزاینده‌ای از خشونت‌ها روبه‌رو است. این خشونت‌ها از ماه ژوئن سال 2014 و آغاز سلطه گروه تروریستی  داعش بر بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور، تشدید شده است.

کد خبر 312459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha