همشهری آنلاین: رئیس مرکزاجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۷ هزار جلد گواهینامه رانندگان پرخطر در آستانه ضبط قرار گرفتند، گفت: ۳۱۷ راننده متخلف نیز در آستانه محرومیت از رانندگی قرار دارند.

توقیف گواهینامه

پايگاه خبري راهور نوشت: سرهنگ كرمي با اشاره به قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس اگر راننده‌ای دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت چهارصد هزار ریال جریمه نقدی مجددا مي‌تواند رانندگي كند.

وي افزود: اگر پس از سه ماه بار دیگر نمره منفی صاحب گواهینامه به علت ارتکاب تخلفات جدید حادثه ساز به 25 نمره منفی برسد، گواهینامه او به مدت شش ماه ضبط و پس از آن با پرداخت ششصد هزار ریال جريمه نقدي مي‌تواند مجددا رانندگي كند.

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور ناجا با اعلام اینکه در بار سوم اگر نمره منفی راننده متخلف به 20 برسد گواهینامه فرد باطل می‌شود، افزود: اين فرد بعد از یک سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال جريمه نقدي و در صورت قبولي در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه جدید اخذ كند.

وي با اشاره به اين كه در 6 ماهه امسال 7 هزار و 236 جلد گواهينامه رانندگان پرخطر در آستانه ضبط قرار گرفتند افزود: از اين تعداد 3 هزار و 44 جلد گواهينامه ضبط شده و 164 جلد گواهينامه رانندگان پرخطري كه 3 بار بر اساس قانون ضبط شد، ابطال شد.

رئيس مركزاجرائيات پليس راهور ناجا با هشدار به رانندگان پرخطر تصريح كرد: 317 جلد گواهينامه رانندگان پرخطر در آستانه ابطال است كه در صورت انجام يك تخلف حادثه ساز ديگر اين افراد ديگر حداقل يكسال حق رانندگي ندارند.

وي خاطرنشان كرد: افرادي که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی كنند به مرجع قضایی معرفی و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

کد خبر 312387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha