عضو شورای شهر تهران در ادامه برنامه «کشف تهران»، دیروز به منطقه ۲ شهرداری تهران رفت و از نزدیک در جریان رویدادهای فرهنگی و تاریخی در این منطقه قرار گرفت.

احمد مسجدجامعي در ابتداي برنامه تهرانگردي با حضور در خانه «ابراهيم حسين‌جاني» پژوهشگر فرهنگي برتر با وي ديدار كرد. اين اديب پژوهشگر سعي دارد موزه فرشي راه‌اندازي كند. اين پژوهشگر گفت كه به پيشنهاد ميرجلال‌الدين كزازي، سراي فرزانگان ايران هر‌ماه در خانه‌اش تشكيل جلسه مي‌دهد و درخصوص مسائل فرهنگي روز با استادان برجسته به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند.

مسجدجامعي در ادامه به امامزاده عينعلي و زينعلي رفت و ضمن زيارت قبور اين امامزادگان با توليت آن به گفت و گو نشست. به گفته يكي از مداحان اين امامزاده، عينعلي و زينعلي 2 كودك 8 و 11ساله از نوادگان امام سجاد(ع) به‌شمار مي‌آيند. عضو شوراي شهر تهران در ادامه با حضور در دره فرحزاد با بيان اينكه بايد درختان و بافت اين منطقه حفظ شود، گفت: دره فرحزاد بايد به پارك ارگانيك ايراني تبديل شده و درختانش حفظ شوند.

مسجدجامعي در ادامه با حضور در منزل محمدندايي، كدخداي دره پونك با وي ديدار كرد. ندايي كه تنها كدخداي تهران محسوب مي‌شود از سن 24سالگي به‌دليل داشتن سواد به‌عنوان كدخداي اين ده انتخاب شد كه با گسترش شهرنشيني همچنان به‌عنوان كدخداي محل از سوي اهالي شناخته مي‌شود. در ادامه تهرانگردي، مسجدجامعي در زورخانه شهداي محله فرحزاد حضور يافت و ورزشكاران زورخانه شهداي فرحزاد نيز به رسم يادبود ميل‌هاي زورخانه‌اي را به وي تقديم كردند.

تيم تهرانگردي در ادامه با حضور در مركز فرهنگي رويش، از نقاشي كودكان كار بازديد كرد و ضمن ديدار با مسئولان جمعيت «تولدي دوباره» در جريان طرح «موبايل سنتر» اين جمعيت براي ارائه خدمات تلفني به معتادان قرار گرفت.در ادامه برنامه كشف تهران اين هفته، احمد مسجدجامعي با حضور در حمام فرحزاد از نزديك در جريان روند تخريب اين حمام قرار گرفت؛ به‌گونه‌اي كه اهالي خطاب به مسجدجامعي عنوان كردند كه اين حمام 300سال قدمت دارد و تا دهه 80نيز فعاليت مي‌كرد اما از آن به بعد روند تخريبش آغاز شده و اگر مسئولان به آن رسيدگي نكنند طي 2 سال آتي به تلي از خاك بدل خواهد شد. مسجدجامعي نيز با بيان اينكه بايد حمام به سوددهي برسد، گفت: مي‌توان با حفظ بافت، اين حمام را به سفره خانه بدل كرد.

کد خبر 312037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha