همشهری آنلاین: رهبر گروه جیش‌المختار عملیات دیروز پنج شنبه در اردوگاه لیبرتی را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو منافقین شد، بر عهده گرفت.

جیش‌المختار عراق حمله به مقر منافقین را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاري فارس، البطاط افزود: این گروه که متشکل از خانواده‌های قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کنند اما آنها علیرغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است.

وی به سران گروهک تروریستی منافقین هشدار داد، اگر زودتر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این عملیات‌ها وجود دارد.

به گزارش فارس، در عملیات موشکی روز پنج شنبه 25 عضو گروه ترویستی منافقین کشته و 200 نفر از آنها زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

حسین ابریشمچی عضو این گروهک و برادر مهدی ابریشمچی و مریم ابریشمچی همسر مسعود رجوی، سرکردگان این گروهک در بین کشته شدگان این عملیات است.

سران گروهک تروریستی منافقین باوجود آمادگی برخی کشورهای غربی و آلبانی برای پذیرش اعضای این گروهک، همچنان اصرار بر ماندن در خاک عراق دارند، زیرا ادامه حیات خود را منوط به این حضور می دانند.

  • ابریشمچی در بین کشته شدگان

خبرگزاري مهري نيز در گزارشي اعلام كرد : حسین ابریشمچی از اعضای ارشد منافقین و ۲۲ عضو دیگر این فرقه تروریستی در حمله موشکی به کمپ لیبرتی در بغداد به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، «حسین ابریشمچی» شکنجه گر معروف منافقین در حمله شب گذشته به اردوگاه این گروهک تروریستی در بغداد به درک واصل شد.

همچنین در این عملیات ۲۲ نفر دیگر از اعضای اصلی این گروهک ازجمله مهدی توکل، بهزاد میرشاهی، حسن اداوی، رجب محمدی، رضا وادیان، شریف ویسی، حسین سرو آزاد، احمد مسچیان، جاسم قصیر، ابوطالب هاشمی، حمید دهقان، کیومرث یوسفی، حسین گندمی، نیره ربیعی وجواد سالاری کشته شدند.

ابریشمچی عامل اصلي جنايت عمليات مهندسی این فرقه تروریستی بود كه ٦ نفر را با شكنجه به طرز فجيعي به شهادت رساند.

گروهک منافقین می گوید ۲۳ نفر از اعضایش کشته و شماری دیگر زخمی شده اند. بر این اساس دو نفر از کشته شده ها بر اثر اصابت موشک هنوز شناسایی نشده اند.

فرماندهی عملیات بغداد تایید کرده است که اردوگاه لیبرتی شامگاه پنجشنبه هدف حمله ۱۵ راکت کاتیوشا قرار گرفته است، این در حالی است که گروهک منافقان می‌ گویند ۸۰ راکت به محل استقرار اعضای این گروهک شلیک شده است.

طبق اعلام منابع آگاه این موشک‎ها از منطقه «البکریه» از توابع شهرستان ابوغریب شلیک شدند. کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین است که پس از تعطیل شدن پادگان اشرف به آنجا منتقل شدند.

مقامات عراق نیز از کشته شدن دستکم سه نظامی این کشور در حمله به کمپ لیبرتی خبر دادند و افزودند: ۱۶ نظامی عراقی دیگر در اثر شلیک این راکت‌ ها زخمی شدند.

  • واکنش جان کری به حمله به پایگاه لیبرتی

آمریکا که همواره از حامیان گروهک منافقین بوده به حمله انجام شده به پایگاه لیبرتی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشنگتن حمله به کمپ لیبرتی را به شدت محکوم می کند.

در بیانیه جان کری آمده است: ایالات متحده حمله به کمپ لیبرتی را که به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان آن منجر شد، را به شدت محکوم می کند. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، آرزوی شفا برای زخمی‌های این حادثه داریم.»

کری گفته است که با مقامات ارشد عراقی تماس گرفته تا از ارائه کمک های پزشکی و اضطراری به مجروحان این حملات اطمینان حاصل کند.

وزیر امورخارجه آمریکا اضافه کرده است که در تماس با مقامات عراقی خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای این اردوگاه شده است.

جان کری همچنین گفته است که از مقام‌ات عراقی خواسته است تا ضمن پایبندی به اجرای تعهدات این کشور براساس توافق دسامبر ۲۰۱۱ ،مسببان این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

کد خبر 312005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha