همشهری آنلاین: پایگاه خبری فلسطین الیوم در گزارشی در خصوص تلاش صهیوینست‌ها برای تقسیم مسجد الاقصی نوشت: صهیونیست‌ها در حال اجرای طرح تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی به سبک تقسیم حرم ابراهیمی هستند.

هشدار در باره طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی

به گزارش ايرنا، فلسطین الیوم نوشت: مسجدالاقصی از چند هفته پیش تاکنون شاهد افزایش تجاوزها و هتک حرمت از سوی صهیونیست ها بوده است که این خاطرات تلخ برنامه های این رژیم در خصوص حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را تداعی می کند که آن زمان این رژیم بالاخره حرم ابراهیمی را میان مسلمانان و صهیونیست ها تقسیم کرد.

این پایگاه خبری افزود: حرم ابراهیمی با یک طرح حساب شده و به صورت تدریجی و در مدتی طولانی تقسیم شد؛ابتدا مقام های این رژیم به صورت روشمند تسهیلاتی برای ورود صهیوینست ها به این محل فراهم کردند و اینگونه بازدید صهیونیست ها از حرم ابراهیمی سال به سال افزایش یافت و به تبع آن درگیری میان فلسطینی ها و صهیونیست ها نیز افزایش یافت.

در آن فضا و دقیقا در 25فوریه سال 1994میلادی یک صهیونیست به نام باروخ گولداشتاین هنگام نماز صبح به سوی نمازگزاران در حرم ابراهیمی آتش گشود و29فلسطینی را به شهادت رساند ، این کشتار باعث اعتراض شدید فلسطینی ها شد و از سوی دیگر مقام های رژیم صهیونیستی در این زمان این را یک فرصت تاریخی برای اجرای طرح های خود در این محل از زمان اشغال کرانه باختری در سال 1967میلادی به شمار آوردند و با وجود اعتراض های زیاد و به بهانه های امنیتی ، حرم ابراهیمی را میان فلسطینی ها و صهیونیست ها تقسیم کردند.

فلسطین الیوم در ادامه نوشت : صهیونیست ها در حال حاضر نیز قصد اجرای این طرح را در مورد مسجد الاقصی دارند و می خواهند به نوعی رویای ساخت معبد سلیمان خیالی را در محل مسجد الاقصی محقق سازند.

'اداره اوقاف اسلامی وابسته به اردن از سال 1967میلادی تا سال 2000میلادی تنها مرجع دارای صلاحیت و تصمیم گیری در خصوص مسجد الاقصی بوده و سازماندهی بازدید غیر مسلمانان از مسجد الاقصی با هماهنگی با این اداره صورت می گرفت اما سال 2000میلادی آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی همراه با صدها محافظ وارد مسجد الاقصی شد و اینگونه انتفاضه دوم آغاز شد و اداره اوقاف اسلامی از آن زمان دیدار گردشگران غیر مسلمان را از مسجد الاقصی ممنوع اعلام کرد و با درخواست های رژیم صهیونیستی برای از سرگیری این بازدید ها مخالفت کرد.

در ماه آوریل 2003میلادی، مقام های رژیم صهیونیستی به صورت یکجانبه تصمیم گرفتند به بازدیدکنندگان غیر مسلمان اجازه ورود به مسجد الاقصی را بدهند و از آن زمان به بعد وضعیت مسجد الاقصی تغییر کرد و پیوسته اتفاق هایی به ضرر مسلمانان در آن روی داد.

ابتدا با بازدید شهرک نشینان صهیونیست از صحن مسجد الاقصی با همراهی پلیس رژیم صهیونیستی ، بازدید غیر مسلمانان افزایش یافت سپس این رژیم مانع ورود فلسطینی های زیر 40 سال به این مسجد شد و همزمان با درگیری ها در صحن مسجد الاقصی و افزایش بازدیدها ، صهیونیست ها شروع به حفاری زیر مسجد الاقصی کردند تا در نهایت آن را همانند حرم ابراهیمی میان فلسطینی ها و صهیونیست ها تقسیم کنند. '

این پایگاه خبری فلسطینی در ادامه نوشت : مقام های این رژیم ادعا می کنند هدف از این حفاری ها تحقیق در مورد باقیمانده های معبد سلیمان است که می گویند در محل مسجد الاقصی برپا شده بود اما واقعیت این است که هدف از این حفاری ها آسیب رساندن به پایه های مسجد الاقصی و ویرانی آن است.

مسلمانان در سال جاری میلادی شاهد افزایش هتک حرمت مسجد الاقصی با ورود صهیونیست ها به محوطه آن بوده اند و این رژیم نیز پیوسته مانع ورود فلسطینی های زیر 40سال به این مسجد شده است ، پلیس این رژیم نیز با خشونت با معترضان برخورد می کند و کار به جایی رسیده است که نظامیان صهیونیست با کفش وارد مسجد الاقصی شده و تا نزدیکی محراب آن نیز رفتند و همچنین بالای این مسجد رفته و به فلسطینی ها حمله کردند.

شیخ عکرمه صبری مفتی سابق بیت المقدس و رییس هیئت عالی اسلامی در این خصوص گفت: هدف اصلی اسراییل، ساختن معبد سلیمان خیالی در جای مسجد الاقصی است ؛ آن ها می خواهند مسجد الاقصی را ابتدا تقسیم زمانی و سپس تقسیم مکانی کنند تا صهیونیست ها با آزادی بیشتری وارد آن شوند ، صهیونیست ها می خواهند سناریوی حرم ابراهیمی را در مسجد الاقصی نیز تکرار کنند اما فلسطینی ها اجازه چنین کاری به آن ها نمی دهند.

ناجح بکیرات رییس بخش نسخه های خطی مسجد الاقصی نیز در این خصوص گفت : اسراییل سه هدف در مسجد الاقصی دنبال می کند : نخست محاصره مسجد الاقصی به وسیله پست های امنیتی و مصادره خانه های اطراف آن دوم : تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی میان صهیونیست ها و مسلمانان و سوم :ساخت معبد خیالی سلیمان در جای مسجد الاقصی و تبدیل کردن بیت المقدس به یک شهر کاملا صهیونیستی.

بکیرات در ادامه تاکید کرد که به صهیونیست ها اجازه تکرار سناریوی حرم ابراهیمی در مسجد الاقصی داده نخواهد شد زیرا این مسجد جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارد و درگیری های فلسطینی ها با اشغالگران نیز نشان دهنده ادامه مقاومت در مقابل آن ها و طرح هایشان برای مسجد الاقصی است.

ناصر الفضاله یک فعال بحرینی نیز گفت: طرح اسراییل دومرحله ای است ؛ در مرحله نخست مسجد الاقصی از نظر زمانی میان صهیونیست ها و مسلمانان تقسیم می شود و کم کم مسجد الاقصی در اعیاد یهودیان به آن ها اختصاص می یابد و در مرحله دوم نیز بخشی از مسجد الاقصی به صهیونیست ها اختصاص خواهد یافت و آن ها در آن زمان ، معبد خیالی را در آن می سازند.

سرزمین های اشغالی فلسطین از اول اکتبر (9مهر)تاکنون به دلیل اصرار حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی تحت حمایت نظامیان این رژیم ، شاهد درگیری هایی میان فلسطینی ها و صهیونیست ها بوده و طی این مدت دست کم 68فلسطین به شهادت رسیده و بیش از هفت هزار نفر نیز زخمی شده اند.

کد خبر 311999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha