چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

۲ جوان موتورسوار با صورت‌های پوشیده، ‌پسربچه ۱۰ ساله‌ای را ربودند تا دست به اخاذی ۲۰۰ میلیونی از خانواده‌اش بزنند اما در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند.

متهم

چند روز پيش مردي نزد مأموران پليس آگاهي سراوان رفت و مدعي شد كه پسرش ربوده‌ شده است. وي گفت: پسر 10ساله‌ام سوم آبان‌ماه براي بازي به كوچه رفت و ديگر به خانه برنگشت. ما كه نگران شده بوديم اطراف خانه را به‌دنبال او گشتيم اما اثري از پسرم نبود. همچنان كه در حال جست‌وجو بوديم شاهدي به ما گفت كه ساعتي قبل 2جوان موتورسوار را ديده كه صورت خود را با نقاب و كلاه پوشانده بودند و پس از اينكه پسرمان را به زور سوار موتور كردند، متواري شدند. در آن لحظه پسرم شروع به داد و فرياد كرده و هرچند عده‌اي براي نجات او به تعقيب موتورسوارها پرداختند اما آنها موفق به فرار شدند.

  • چند ساعت بعد

تيمي از كارآگاهان با دستور سرهنگ محسن داوودي، فرمانده انتظامي سراوان مأمور شناسايي 2كودك‌رباي فراري شدند تا اينكه ساعتي بعد پدر اين پسربچه بارديگر راهي اداره پليس شد و گفت كه آدم‌ربايان درخواست پول كردند.وي توضيح داد: دقايقي قبل پسرجواني با من تماس گرفت و مدعي شد كه پسرم را ربوده است و اگر 200ميليون تومان به آنها پرداخت نكنم، او را به قتل خواهند رساند. او تهديدم كرد كه از اين ماجرا چيزي به پليس نگويم.

پايان آدم‌ربايي

در شرايطي كه خانواده كودك‌ربوده‌شده مدعي بودند با هيچ‌كس خصومتي نداشته و به فرد خاصي مظنون نيستند، تيم تحقيق براي شناسايي آدم‌ربايان وارد عمل شد. آنها موفق شدند پس از 48ساعت با ردگيري‌هاي تخصصي يكي از آدم‌ربايان را شناسايي و او در عملياتي غافلگيرانه دستگير كنند. هرچند متهم دستگير شده در بازجويي‌هاي اوليه خود را بي‌گناه مي‌دانست اما وقتي شواهد را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و محل نگهداري گروگان را لو داد.

بامداد چهارشنبه بود كه مأموران پليس آگاهي سراوان راهي خانه‌اي در يكي از مناطق حاشيه‌اي اين شهر شدند و در عملياتي ضربتي پسربچه 10ساله را درحالي‌كه آدم‌ربايان دست و پايش را با طناب بسته بودند نجات دادند. از سويي دومين آدم‌ربا نيز دستگيرشد و هر دوي آنها به جرم خود اقرار كردند. آنها كه پدر گروگان را مي‌شناختند و مي‌دانستند او از كسبه محل است، مدعي شدند كه وسوسه يك‌شبه پولدارشدن باعث شده بود كه دست به آدم‌ربايي بزنند و مي‌خواستند پس از به‌دست آوردن 200ميليون تومان از شهر فرار كنند.

يكي از آنها گفت: ما از چند روز قبل اين نقشه را طراحي كرده بوديم. در اين مدت، پسربچه و ساعات رفت‌وآمدش را زيرنظر گرفتيم و در نهايت با پوشاندن صورتمان او را ربوديم اما هرگز تصور نمي‌كرديم اينقدر زود دستگير شويم.بررسي‌ها نشان مي‌دهد در مدت 3روزي كه پسربچه در خانه آدم‌ربايان زنداني بود آنها دست و پاي او را بسته بودند و در شرايط سختي از او نگهداري مي‌‌كردند.به گزارش همشهري، هم‌اكنون 2متهم دستگير شده در اختيار مأموران پليس آگاهي سراوان قرار گرفته‌اند و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 311912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha