همشهری آنلاین: ابراز نگرانی معاون وزیر علوم از تأخیر در راه اندازی شبکه علمی کشور، رئیس دانشگاهی که معاونت را پذیرفت، تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها در دانشگاه‌ها، توافق‌های بورسیه‌ای ایران و روسیه و ... اهم اخبار آموزش عالی در ۲۴ ساعت گذشته است.

Package
  • تولد «شبكه علمي كشور» به برنامه پنجم مي‌رسد؟

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكتر محمدحسين اميد معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با ابراز نگراني از عدم اجرای حکم برنامه پنجم توسعه براي راه اندازی شبکه علمی کشور، گفت: با وجود گذشت بیش از 4.5 سال از برنامه پنجم توسعه، هنوز زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه آماده نشده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز موفق به تحویل شبکه علمي كشور نشده است.

اميد افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با شبکه فیبرنوری اختصاصی با پهنای باند زیاد به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و بارگذاری محتواي علمی به عهده دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر موسسات علمی است.

  • رئيس اسبق دانشگاه تهران، معاون شد

فارس: محمود نیلی‌ احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در حکمی دكتر محمد رحیمیان استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران را به سمت معاون پژوهشی این دانشگاه منصوب کرد. رحيميان بیست و پنجمین رئیس دانشگاه تهران است كه از 21 مهر 1367 تا پنجم مهر 1372 رياست دانشگاه تهران را عهده‌دار بوده است.

  • تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها در دانشگاه‌ها

فارس: سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقيقات و فناوري از تدوین آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌‌ها و موسیقی با محوریت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متولی آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌ در دانشگاه‌ها است؛ البته وزارت علوم نيز مشارکت دارد.

  • جزئيات حمايت دانشگاه آزاد از اختراعات بین‌المللی

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد در جلسه شورای هدایت استعداد درخشان، با تأكيد بر انجام فعاليت‌هاي تحقیقاتی با هدف تجاری‌سازی محصولات، گفت: اداره تجاری‌سازی در تمامی باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان استان‌ها تشکیل شود.

رئيس دانشگاه آزاد از افزايش تعداد واحدهای فناور دانشگاه آزاد به 800 واحد و تعداد مراکز رشد از 73 مرکز به 150 مرکز تا پایان سال 96 خبر داد و درخصوص حمایت از اختراعات دانشجویان این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی اختراعات بین‌المللی که با پسوند این دانشگاه به ثبت رسیده باشد حمایت کرده و تمامی هزینه‌های آن را پرداخت خواهد کرد.

  • توافق‌هاي بورسيه‌اي دانشگاه‌هاي تهران و سن پطرزبورگ

مهر: محمود نیلی احمدآبادی که در اجلاس مشترک دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه حضور دارد با نیکلای میخالویچ کروباچف، رئیس دانشگاه دولتی «سن پطرزبورگ» روسیه دیدار کرد. اعطای بورس‌ میان دو دانشگاه از نتایج این دیدار بوده است.

  • ۵۱۸ هزار نفر؛ ظرفيت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها

مهر: دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگا‌ه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را 518 هزار و ۲۹۰ نفر در ۱۷ هزار و ۵۰۸ رشته محل اعلام کرد و گفت: داوطلبان تا روز پنجشنبه ۷ آبان فرصت دارند در این مرحله از پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کنند.

کد خبر 311773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha