همشهری آنلاین: توصیه برای تزریق دو واکسن به زائران اربعین، استقرار کمپ سلامت با آماده‌باش آمبولانس‌های سبک، اتوبوسی و هوایی، راه‌اندازی خط ریلی ویژه زوار اربعین در خرمشهر و ... اهم پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تسهیل سفر زیارتی زائران کشورمان در اربعین حسینی است.

  • توصيه براي تزريق دو واكسن به زائران اربعين

ايكنا: سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به افرادی که قصد عزیمت به مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند توصیه کرد که واکسن‌های آنفولانزا و مننژیت را یک تا دو هفته قبل از سفر تزریق کنند.

ايكنا: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص وضعیت بهداشتی عراق گفت: در حال حاضر تنها مسئله شیوع وبا در عراق است که بر اساس آخرین آمار چهار هزار و 500 نفر در عراق به این بیماری مبتلا شده‌اند اما هیچ زائر ایرانی به این بیماری مبتلا نشده است.

  • استقرار کمپ سلامت در مرز مهران

مهر: علی دلپیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار کمپ سلامت در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: اين کمپ سلامت شامل بخش‌های کانکس، آمبولانس و تکنسین فوریت‌های پزشکی است كه در پایانه مرزی مستقر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه در ایام تردد زائران اربعین حسینی تعداد ۶۳ دستگاه آمبولانس سبک و شش دستگاه اتوبوس آمبولانسی در استان و مرز مهران مستقر می شوند، بیان داشت: در بخش پیش‌بیمارستانی ۲۵ نقطه استقرار در مسیر جاده‌های منتهی به مهران در ایام تردد زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است. همچنين برای ارائه سریعترین خدمات به سوانح احتمالی و بحرانی بودن شرایط، دو دستگاه بالگرد هوایی در نظر گرفته شده است.

  • عبور بدون ويزا؛ ممنوع

ایرنا: سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، تردد زائران اربعین از مرزهای غربی کشور را تنها با گذرنامه امکان پذیر دانست و گفت: برای گذر زایران ایران از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشتن گذرنامه الزامی است.

  • نحوه مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم در اربعین

ایرنا: حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعلام نحوه مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم در برپایی گردهمایی اربعین حسینی، گفت: عموم مردم می‌تواند جهت مشارکت در برپایی گردهمایی بزرگ اربعین حسینی، کمک‌های نقدی خود را در سراسر کشور به حساب 1040 بانک ملی واریز کنند. همچنین علاقمندان به ارائه کمک‌های غیرنقدی می‌توانند به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرها مراجعه و اقلام مورد نظر خود را اهدا کنند.

پلارک با پیش‌بینی اينكه شمار زائران ایرانی اربعین به بیش از 2 میلیون نفر برسد، افزود: حدود 3 هزار دستگاه خودرو برای تسهیل جابجایی زائران در خاک عراق، از ايران اعزام مي‌شود.

  • راه‌اندازی خط ریلی ویژه زوار اربعین در خرمشهر

ایرنا: ولی‌الله حیاتی، فرماندار ویژه خرمشهر از راه‌اندازی پنج پارکینگ بزرگ در سطح این شهرستان و خط ریلی ویژه زوار حرم امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: آن دسته از زواری که توان پیاده‌روی تا مرز شلمچه را ندارند، می‌توانند از میدان مقاومت شهرستان خرمشهر تا مرز شلمچه از خط ریلی استفاده کنند. در مرز شلمچه نيز ظرفیت اسکان پنج هزار نفر برای خدمات‌رسانی به زوار اباعبدالله حسین (ع) فراهم شده است.

  • آبادان برپاكننده بزرگترین موکب در شلمچه

فارس: عزیزاله شهبازی، فرماندار ویژه آبادان با اعلام اينكه شهرهای آبادان، ماهشهر، شادگان و امیدیه چهار شهر معین خرمشهر در زمینه ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در شلمچه هستند، افزود: امسال زمینی در ابعاد 300 در 60 متر برای برپایی موکب عزاداران حسینی در ایام اربعین در منطقه شلمچه به آبادان اختصاص داده شده است.

  • فهرست اقلامی که مردم می‌توانند به ستاد اربعین اهدا کنند

مهر: عزیزالله زارعی، رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان، در اعلام اقلامی که مردم برای کمک به ستاد اربعین به ‌منظور پذیرایی از زائران می‌توانند اهدا کنند، به اقلامي نظير حبوبات، شکر، قند، شوینده، گوشت، پودرهای لباسشویی، آرد، مواد بهداشتی و غذایی، پتو، موكت و فرش، کانتینر سیار، منبع آب آشامیدنی و شستشو، موتور برق، سجاده و مهر نماز، لامپ کم‌مصرف و کپسول آتش‌نشانی اشاره كرد.

  • راه‌اندازی رادیو اربعین

ايسنا: معاونت صدا سازمان صدا و سيما به مناسبت اربعین حسینی و به قصد پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به راهپیمایی بزرگ این روز، رادیو «اربعین» را راه‌اندازی می‌کند. راه‌اندازی رادیو اربعین قرار است در راستای پاسداشت اجماع بزرگ در کربلای معلا شکل بگیرد و این شبکه همه اخبار، اطلاعات و مطالب مربوط به این تجمع میلیونی را به مخاطبانش ارائه کند. رضا کوچک‌زاده، مدیر شبکه گفت‌وگو به مدیریت رادیو اربعین نيز منصوب شده است.

کد خبر 311752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha