سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت مناطق محروم و حاشیه شهر تهران و به ویژه مناطق و محلاتی که در حریم تهران واقع شده‌اند را فراموش نخواهم کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران صبح سه‌شنبه 20 شهریور در مراسم افتتاح 10 پروژه فرهنگی، ورزشی، عمرانی و ترافیکی که در محله قیام دشت منطقه 15 شهرداری تهران برگزار شد ، گفت: حتما این مساله در اذهان عمومی اهالی قیام دشت و یا ساکنان  محلات و مناطق حاشیه و حریم شهر ایجاد شده که قطعا امکان دسترسی مردم برخی مناطق و محلات شهر تهران به بنده به عنوان شهردار تهران بسیار بیشتر از ساکنان  مناطق و محلات حاشیه ای است و بنده از مناطقی که در حریم شهر تهران هستند غافل شده‌ام.

وی تاکید کرد: اما واقعیت این است که ما نیز تربیت شده فرهنگ انقلاب و مناطق محروم هستیم و در خانواده ای ضعیف بزرگ شده ایم و کاملا متوجه نیازها و مشکلاتی که امروز مردم محلات حاشیه ای اطراف تهران با آن دست به گریبانند، هستم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم حتی اگر نتوانیم فاصله میان جنوب و شمال شهر تهران را کاهش دهیم (که البته معتقد هستم باید حتما این هدف محقق شود) اما حداقل تا زمانیکه به عنوان یک مدیر درمجموعه شهرداری حضور دارم فاصله های موجود را زیاد نکنیم، تصریح کرد: در طول دوره مدیریتی خود امکان ندارد حرکتی در حوزه عمرانی اتفاق افتاده باشد که از جنوب شهر شروع نشده باشد.

قالیباف با بیان اینکه محله قیام دشت به دلیل واقع شدن در حریم تهران ، دارای شرایط ویژه ای نسبت به سایر محلات منطقه 15 است، افزود: در سال 85 مناطقی همچون 20 ، 18 و 15 که در حریم شهر تهران بودند در اولویت برنامه های شهرداری تهران قرار گرفتند که قطعا مردم و ساکنان این مناطق کاملا این تغییر و تحولات را حس کرده‌اند.

شهردار تهران تاکید کرد: قبول داریم که ساکنان محلاتی که در محدوده حریم تهران قرار گرفته اند با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه هستند که شاید این اقدامات حداقل مرحم کوچکی بر زخم های موجود باشد اما شما باید بدانید که فراموش شده نیستید و رسیدگی ویزه به معضلات و مشکلات مردم این محلات همواره دغدغه مدیران شهری است.

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه رسیدگی به درخواست ها  و مشکلات شهروندان محلاتی که در حریم شهر تهران واقع شده اند صرفا یک تکلیف اداری نیست بلکه وظیفه سنگینی است که باید توجه ویژه ای به ان داشته باشیم ، تصریح کرد : این یک وظیفه است و نباید برای رفع نیازها و رسیدگی به درخواست ساکنان این محلات منتی بر سر آنها گذاشته و  فخرفروشی کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسائل فرهنگی و دینی در مناطق اظهار داشت: ما معتقدیم که وظیفه شهرداری فقط جمع آوری زباله های شهر و آسفالت کردن خیابان ها نیست بلکه در کنار این وظایف در ابعاد فرهنگی و تربیتی مردم نیز حضور فعال و موثری داشته باشیم چراکه اگر خانواده ای در حوزه فرهنگی و اخلاقی احساس شکست کرده و یا برای یکی از اعضای خانواده مشکلی پیش بیاید که موجب سرشکستی تمام خانواده شود، قطعا تحمل این وضع برای خانواده بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه  یک خانواده امروز حاضر است بر روی یک زمین خاکی و بدون آسفالت راه برود اما فرزندش صحیح تربیت شود ، تصریح کرد: برخی به بنده انتقاد  می کنند که چرا بودجه‌های کلانی را برای احداث ورزشگاه، سرای محله ، کتابخانه اختصاص می‌دهیم، در پاسخ به آنها می گویم که به اعتقا من مباحثی همچون آسفالت خیایان‌ها، رسیدگی به اوقات فراغت جوانان ، احداث ورزشگاه و سرای محله، آموزش مهارت های زندگی و کارآفرینی و اجرای پروژه های عمرانی همه مواردی هستند که باید به طور توام به آنها توجه شود و اگر از هر یک از آنها به خصوص در مناطق محروم غفلت کنیم، قطعا ضرر کرده‌ایم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه احداث یک مرکز فرهنگی و آموزشی حتی ازغذاخوردن نیز واجب‌تر است، اظهار داشت : البته این به آن معنی نیست که شهرداری در انجام کارهای خدماتی اش کوتاهی کند.

قالیباف در ادامه تاکید کرد : اگر نتوانیم کارآمدی دین در جامعه را به عنوان یک مدیر در بعد مادی و معنوی تحقق بخشیده و به اثبات برسانیم قطعا فردای قیام در مقابل امام و شهدا شرمنده خواهیم بود. 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بخش مربوط به سرانه خدماتی و عمرانی در مناطق جنوب تهران با رشد بیش از 5 برابری مواجه بوده ایم ، افزود : البته این رشد در کل مجموعه شهر تهران بوده که در مناطق جنوبی از اولویت بیشتری برخوردار است.

قالیباف با اشاره به نوسازی 30 هزار واحد مسکونی در جنوب شهر تهران تا پایان سال جاری، گفت : مهمترین اقدام شهرداری تهران درسال جاریو  سال آینده درحوزه  جنوب شهر توجه ویژه به بحث بافت های فرسوده جنوب شهر است که در این راستا امیدواریم تا پایان سال جاری 30 هزار واحد مسکونی در مناطق جنوبی شهر نوسازی شود و مردم جنوب شهر بتوانند این تغییرات را حس کنند.

کد خبر 31157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز