همشهری آنلاین: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار هیات پارلمانی روسیه در دمشق از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری کشورش پس از نبرد و شکست دادن تروریست‌ها و آمادگی برای اجرای اصلاحات قانون اساسی خبر داد.

 بشار اسد از نامزدی خود در انتخابات آینده سوریه خبر داد

به گزارش ايرنا، بشار اسد در این دیدار که روز یکشنبه در دمشق انجام گرفت، گفت، در انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس برنامه اعلام شده قرار است سال آینده برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش رسانه های روسی، «الکساندر یوشچنکو» سرپرست هیات پارلمانی روسیه در سفر به دمشق با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری سوریه اعلام کرده است که فقط در صورت حمایت مردم سوریه به انجام وظیفه ادامه خواهد داد دولت آماده برگزاری انتخابات پارلمانی است.

وی افزود: تمامی نیروها از جمله همه گروه های معارض خواستار برقراری صلح و آرامش می توانند در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

وی همچنین گفت: وقایع در سوریه مشابه طرح غربی در اوکراین بود که با راه اندازی انقلاب مخملین می خواستند به اهداف خود برسند.

خبرگزاری فرانسه نیز روز یکشنبه از مبدا مسکو گزارش داد، 'الکساندر یوشچنکو' عضو مجلس دومای روسیه نیز پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق، همین خبر را در تماس تلفنی با این خبرگزاری اعلام کرد.

یوشنکو در این تماس تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: 'او (اسد) آماده برگزاری انتخابات با حضور تمامی نیروهای سیاسی که خواهان شکوفایی و کامیابی سوریه می باشند، است.'
این نماینده مجلس دومای روسیه افزود: اسد گفت چنانچه مردم (سوریه) مخالف نباشند، وی آماده شرکت در انتخابات است .

بشار اسد 28 مهرماه، در نخستین سفر خارجی خود در چهار سال اخیر که جنگ داخلی سوریه آغاز شده است، به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 311485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha