یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌انلاین: یک دیپلمات آمریکایی گفت ایالات متحده در حال کاهش کمک های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین است و دلیل آن را "اقدام‌های ناکارآمد" طرف فلسطینی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا قصد دارد کمک‌ها به کرانه باختری و غزه را در سال مالی 2016 از 370 میلیون دلار کنونی به 290 میلیون دلار کاهش دهد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را در جریان سفر به امان اردن همراهی می‌کند، این کاهش کمک‌ها را تایید کرد.

او در جمع خبرنگاران گفت:‌ «این تصمیم برای کاهش کمک‌های مالی به فلسطین در بهار اتخاذ شد. چندین عامل در این کاهش نقش داشت که از جمله می‌توان به اقدا‌هاي ناکارآمد فلسطینیان و محدودیت بودجه کمک‌های جهانی ما اشاره کرد.»

اين ديپلمات افزود:«کاهش مالی مذکور ارتباط مستقیمی با موج خشونت‌ها که هم اکنون در سرزمین های اشغالی در جریان است، ندارد. البته ما به روشنی در هفته‌های گذشته نگرانی خود را از سخنان تفرقه‌انگیز اعلام کرده‌ایم.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،المانیتور همچنین گزارش داد که کاهش مالی مذکور در پی افزایش انتقادها در کنگره آمریکا از سخنان "فتنه‌برانگیز" فلسطینیان انجام شده‌است.

جان کری روز شنبه به امان، پایتخت اردن سفر کرد تا با عبدالله دوم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطی درباره نحوه توقف خشونت‌های اخیر گفت‌وگو کند.

کد خبر 311424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha