همشهری آنلاین: کاروان کشورمان به یک مدال طلا توسط خالوندی، سه مدال نقره توسط محمدیان، محمدیاری و پاکباز و یک مدال برنز توسط کائیدی دست یافت.

M.Khalvandi

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين،‌ در اولین روز از رقابت‌های جهانی دو و میدانی معلولین، سجاد محمدیان در ماده پرتاب وزنه کلاس F42 موفق به کسب نشان نقره و سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک ریو شد.

وی با سیزده پرتابگر هم گروه بود و موفق شد در نهایت با ثبت رکورد 14 متر و 54 سانتی‌متر پس از رقیب قدرتمند خود از کشور انگلستان به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یابد.

سجاد مجمدیان

 

محمدیان در مسابقات پاراآسیایی اینچئون نیز موفق به کسب نشان طلا و رکوردشکنی آسیا شده بود و رقابت‌های جهانی قطر دومین تجربه برون‌مرزی او به شمار می‌رود.

در ادامه رقابت‌های نوبت صبح اولین روز مسابقات، دومین نماینده کشورمان به نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.


علی محمدیاری در ماده پرتاب دیسک کلاس F56 با 13 ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت و در پایان با ثبت رکورد 44 متر و 97 سانتی‌متر، پس از حریف کوبایی خود به عنوان نایب قهرمانی، نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

علی محمدیاری

در ادامه محسن کائیدی در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F34 با 8 حریف روبرو شد و در نهایت با ثبت رکورد 32 متر و 26 سانتی‌متر به عنوان سوم و نشان برنز دست یافت.

از آنجا که سهمیه‌های مستقیم به نفرات اول و دوم هر ماده اختصاص می‌یابد، کائیدی می‌بایست شانس خود را برای دریافت سهمیه مستقیم، در رقابت‌های پرتاب وزنه امتحان کند.

محسن کائیدی

سامان پاکباز، آخرین نماینده ایران در رقابت‌های روز نخست در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F12 با 18 حریف به رقابت پرداخت و در نهایت با ثبت رکورد 15 متر و 19 سانتی‌متر به نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

بدین ترتیب پرونده اولین روز از رقابت‌های جهانی برای کاروان ایران با کسب سه نشان نقره، یک برنز و سه سهمیه پارالمپیک بسته شد.

سامان پاکباز

در رقابت‌های روز دوم، مرضیه صدقی در مسابقات مقدماتی پرتاب نیزه کلاس F54 با ده رقیب روبرو شد و به فینال راه یافت و در مسابقات فینال نیز با ثبت رکورد 12 متر و 79 سانتی‌متر در جایگاه پنجم ایستاد.

ماده تخصصی صدقی پرتاب وزنه است که شانس اصلی وی برای دریافت سهمیه نیز به شمار می‌رود و در ششمین روز رقابت‌ها در این ماده به مصاف حریفان خواهد رفت.

در سومین روز از رقابت‌ها ، محمد خالوندی، ملی‌پوش ارزنده کشورمان در پرتاب نیزه کلاس F57 با 19 حریف روبرو شد و توانست با کسب جایگاه نخست به فینال رقابت‌ها راه یابد.

در مسابقات فینال نیز محمد خالوندی با ثبت رکورد 43 متر و 76 سانتی‌متر به عنوان قهرمانی جهان، نشان طلا و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

رقابت‌های جهانی قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و طی ده روز بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس پزشکی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران نیز با 19 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور یافته است.

 

کد خبر 311421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha