همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین امریکا برای پاسخگویی درباره حمله سال ۲۰۱۲ به سفارت این کشور در لیبی در برابر کمیته‌ی تحقیق کنگره حاضر شد.

hillary clinton

در این جلسه که روز پنجشنبه برگزار شد و 11 ساعت بطول انجامید، کلینتون به سوالات مختلف هفت سناتور جمهوری‌خواه و پنج سناتور دموکرات پاسخ داد.

به گزارش پرس تي‌وي وزیر خارجه پیشین امریکا در این جلسه اتهام‌های مطرح شده از سوی اعضای جمهوری‌خواه کمیته کنگره برای تحقیق درباره بنغازی را رد کرد.

جمهوری‌خواهان معتقد بودند کلینتون به درخواست‌های کریستوفر استیونز، سفیر وقت امریکا در لیبی برای افزایش تدابیر امنیتی بی‌توجه بوده است.

در حمله یک گروه مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال 2012، کریس استیونز، سفیر وقت آمریکا در لیبی و سه نفر از کارمنان آمریکایی کنسولگری کشته شدند.

دولت آمریکا در ابتدا این حمله را به تظاهرات خشونت آمیز در واکنش به انتشار یک فیلم ضد اسلامی نسبت داد اما تحقیقات بعدی نشان داد که حمله به کنسولگری از قبل برنامه ریزی شده است.

کلینتون ضمن دفاع از عملکرد خود در پاسخ به اتهام اعضای کمیته تحقیق گفت مسئولیت این حادثه را پذیرفته و اقداماتی پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی انجام داده است.

حزب دموکرات می‌گوید این کمیته را جمهوری‌خواهان به قصد آسیب زدن به حضور خانم کلینتون در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تشکیل داده‌اند.

تری گودی، رئیس جمهوری‌خواه کمیته کنگره برای تحقیق درباره بنغازی در حالی که در طول این جلسه به دفعات از نمایندگان دموکرات عضو این کمیته انتقاد کرد افزود در پاسخ‌های کلینتون درباره حمله بنغازی تفاوت قابل توجهی دیده نشد.

کمیته تحقیق بنغازی برای بررسی حمله به سفارت امریکا در لیبی 17 ماه وقت صرف کرده است. تاکنون بیش از 50 شاهد در جلسات این کمیته حاضر شده و به سوال‌های آن پاسخ داده‌اند. برای فعالیت این کمیته تا کنون 14 میلیون و 700 هزار دلار هزینه شده است.

 

کد خبر 311337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha