پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

خشونت‌ها در آمریکا دیگر یکطرفه نیست؛ اگر تاکنون نیروهای امنیتی این کشور بودند که متهم به قتل افراد غیرمسلح و سوءاستفاده از سلاح‌شان بودند حالا زنگ خطر برای مأموران پلیس هم به صدا درآمده و هر روز در گوشه‌ای از آمریکا مأمور پلیسی به قتل می‌رسد.

آمریکا

در تازه‌ترين مورد مقام‌هاي نيويورك اعلام كرده‌اند كه يك مأمور پليس اين شهر با شليك گلوله به سرش كشته شده است. گاردين گزارش داده كه رندوف هولدر، مأمور 33ساله و سياهپوست پليس پس از اعزام به ماموريت در منطقه هارلم شرقي مورد اصابت گلوله از ناحيه سر قرار گرفته است. او چهارمين مأمور پليس نيويورك است كه طي 11‌ماه گذشته به‌صورت عمدي به قتل مي‌رسد. مقام‌هاي پليس نيويورك گفته‌اند كه هولدر در حال تعقيب يك مظنون بوده كه هدف گلوله قرار گرفته و متهم زخمي شده هم 4 خيابان دورتر بازداشت شده است.

تنش ميان مردم و پليس در آمريكا شايد هيچ وقت به بدي دوره اخير نبوده است. در ماه‌هاي گذشته خبر چندين مورد قتل شهروندان عادي ازجمله سياهپوست‌ها به رسانه‌ها رسيد كه خشم افكار عمومي آمريكا را به‌دنبال داشت. مسئله اصلي در اين رابطه اما آن بود كه هيچ كدام از پليس‌هاي متهم در اين پرونده‌ها مانند قتل مايكل براون 18ساله كه با شليك 6گلوله كشته شد مورد پيگرد قانوني قرار نگرفتند. اكنون اوضاع به سمتي پيش رفته كه كار به يك نبرد با سلاح گرم كشيده شده است. چندي پيش هم يك جوان ۲۸ ساله سياهپوست در نيويورك پس از انتشار چندين پيام درباره قصدش براي انتقام‌گيري از نيروهاي پليس، 2 مأمور را كه در حال گشتزني با خودرو بودند كشت.

به گزارش گاردين، فهرست مأموران پليسي كه به قتل رسيده‌اند هر روز مفصل‌تر مي‌شود. در سال 2015تاكنون 101افسر پليس آمريكا كشته شده‌اند و حالا بايد نام رندوف هولدر را هم به اين فهرست اضافه كرد.افزايش قتل مأموران پليس آمريكا به تازگي باعث شد تا اداره تحقيقات پليس فدرال آمريكا (اف‌بي‌آي) در گزارشي مفصل نسبت به اين مسئله ابراز نگراني كند.

اف‌بي‌آي در گزارش خود كه در آن قتل افسران پليس تا پايان سال 2014بررسي شده اعلام كرده كه تعداد افسران پليسي كه در سال 2014به قتل رسيده‌اند و نه به‌صورت تصادفي كشته شدند، در مقايسه با 27نفري كه در سال 2013كشته شدند، به‌شدت افزايش يافته است.براساس گزارش اف‌بي‌آي در سال 2014، 96افسر پليس در جريان ماموريت كشته شده‌اند كه از ميان آنها ‌51نفر به شكل عمد به قتل رسيده‌اند.

در مقابل فهرست شهرونداني كه با شليك مأموران پليس كشته شده‌اند اين رقم‌ها ناچيز به‌نظر مي‌رسد. آمار موثق و رسمي درباره كساني كه با گلوله‌هاي پليس نقش زمين مي‌شوند وجود ندارد. واشنگتن‌پست اعلام كرده كه 788نفر با شليك پليس آمريكا در سال‌جاري كشته شده‌ا‌ند كه از ميان آنها 28نفر سياهپوست و بدون سلاح بودند. گاردين اين آمار را 922نفر گزارش كرده كه 62نفر آنها سياهپوست بوده‌اند. نشريه ديلي‌بيست در گزارشي در رابطه با قتل مأموران پليس اعلام كرده كه حالا مردم آمريكا 2 دسته شده‌اند؛ بخشي از قتل اين مأموران خشمگين شده‌اند و گروهي هم هستند كه مي‌گويند حق‌شان بوده است. اين همان زنگ خطري است كه حالا براي آمريكا به صدا در آمده است.

کد خبر 311257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha