دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه سیاسی: معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه که سرپرستی هیأت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس همسایگان عراق در بغداد را به عهده داشت

در این نشست با اعلام اینکه اگر دولت عراق نتواند شبه نظامیان را از عبور از مرزهای ایران و انجام برخی حملات باز دارد، مقامات ایرانی مجبور به واکنش می‌شوند، تصریح کرد: آمریکا از گروه پژاک حمایت می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که ایسنا آنرا منتشر کرد، نوشت: هیات ایرانی به ریاست محمدرضا باقری با متهم کردن آمریکا به حمایت از گروه‌هایی که در حملات انجام شده در منطقه کردنشین عراق دخالت دارند،  به مقامات کشورها و سازمان‌های شرکت کننده در این کنفرانس گفت که اکنون زمان آن رسیده است که عراق وارد عمل شود.

زیباری و تکرار درخواست

وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط از دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در سطح کارشناسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: واشنگتن و تهران تمایل دارند این گفت‌وگوها تا رسیدن به نتایج مثبت ادامه یابد.

تکرار این سخن از جانب زیباری در شرایطی صورت می‌گیرد که چند روز پیش حسن کاظمی‌قمی، سفیر ایران در بغداد و مسئول هیأت مذاکراتی ایران در گفت‌وگوهای بغداد در گفت‌وگو با همشهری تصریح کرده بود که ایران تا به حال درخواستی رسمی‌از جانب طرف عراقی برای حضور در دور بعدی گفت‌وگوها دریافت نکرده است.‍[در همین ارتباط]

کد خبر 31123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز