چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکسپوی ۲۰۱۵ میلان در ایستگاه پایانی خود، روزهای فوق‌العاده شلوغی را سپری می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه جامع جهانی 2015 میلان که از یکم می (11 اردیبهشت) آغاز شده، 31 اکتبر (9 آبان) پس از شش ماه به کار خود پایان می‌دهد. از این رو می‌توان گفت، این رویداد جهانی که هر پنج سال در یکی از شهرهای نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، در روزهای پایانی، به اوج ازدحام و تراکم انسانی خود رسیده است.

این ازدحام بویژه در روزهای آخر هفته به حدی شده که گاه بازدیدکنندگان، تنها بیش از یک ساعت را برای گذر از درگاه و ورود به سایت اکسپو صرف می‌کنند.

اکسپوی 2015 میلان، با موضوع "غذا و تغذیه‌ی زمین"، با حضور بیش از 140 کشور جهان در فضایی به وسعت 1.1 میلیون متر مربع (110 هکتار) پذیرای بازدیدکنندگانی از کشور ایتالیا و دیگر کشورهای جهان است. از قبل پیش‌بینی شده بود که تعداد بازدیدکنندگان این رویداد بزرگ جهانی در طول 6 ماه، از مرز 20 میلیون نفر بگذرد.

چند روز پیش، بان کی مون - دبیرکل سازمان ملل - نیز یکی از علاقه‌مندانی بود که خود را به میلان ایتالیا رساند تا از اکسپوی 2015 دیدن کند.

این رویداد جهانی از آن نظر اهمیت دارد که در بیش از 150 سال گذشته، محل عرضه‌ی مهمترین دستاوردهای جدید بشری بوده است. هر روز ایام برگزاری اکسپو به‌عنوان روز ملی یکی از کشورهای شرکت‌کننده نامگذاری شده و مراسمی مخصوص با حضور مقامات سیاسی عالیرتبه‌ی کشورهای مختلف در جریان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

از اکسپو به‌عنوان المپیک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی یاد می‌کنند. پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در اکسپوی میلان در طول شش ماه گذشته، شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف بوده که برخی از آن‌ها مورد استقبال رسانه‌های مهم ایتالیایی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 311228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha