همشهری‌آنلاین: سخنگوی ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه ۲۹ مهر اعلام کرد بشار اسد، رئیس جمهور این کشور پس از سفر غیرمنتظره خود به مسکو برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دمشق بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، سخنگوی رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد: «سفر مسکو دیروز انجام شد و او (اسد) امروز در دمشق است».

basbhar

از سوی دیگر، کرملین نیز اعلام کرد اسد، که نخستین سفر خارجی خود را از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه انجام داد، در گفت‌وگو با پوتین در مسکو اعلام کرد عملیات روسیه در سوریه به مهار «تروریسم» کمک کرده است.

ولاديمير پوتين ،رئیس‌جمهور روسیه بر حمایت مسکو از روند سیاسی و عملیات نظامی در سوریه تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد در مسکو، گفت: ما به همکاری و تماس با همه کشورها برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه ادامه می‌دهیم.

پوتین افزود: روسیه برای کمک به دو روند سیاسی و نظامی در سوریه آمادگی دارد.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، بشار اسد هم در این دیدار گفت: ابتدا از نقش ملت و دولت روسیه در حمایت از ملت سوریه تشکر می‌کنم. زیرا شما از وحدت و استقلال سوریه حمایت کردید. مهم‌تر از این‌ها روسیه از حاکمیت ملی سوریه مبتنی بر قطعنامه‌های شورای امنیت حمایت کرد. می خواهم تاکید کنم تلاش های شما در درجه اول از نظر سیاسی که از ابتدای بحران آغاز شد، باعث شد اوضاع کمتر از آنچه عده ای تصور می کردند وخیم شود. منظور من آن است که اگر تصمیم‌ها و گام های شما نبود، تروریسم بیش از اینها گسترش پیدا می کرد و ضررهای بیشتری نه تنها در منطقه ما بلکه در مناطق گسترده‌تری به همراه می‌داشت. در این چارچوب مشارکت اخیر شما و اعلام تشکیل جبهه ای برای مبارزه با تروریسم انجام شد. 

اسد افزود: بدون شک هدف سیاسی در سوریه باید بر اساس خواست و تصمیم ملت سوریه باشد و هدف همه ما آن است که آینده سوریه را آن‌طور که ملت سوریه مناسب می‌داند ترسیم کند. هدف عملیات ما و شما در سوریه نابود کردن تروریسم است، زیرا اولا خطری برای ملت هاست و ثانیا مانع دستیابی به هر نوع گام های سیاسی واقعی می شود.

او خاطر نشان کرد: در نهایت همه ملت‌ها خواهان آزادی هستند و می‌خواهند در ساختن کشورهایشان سهیم باشند. سخنان خود را با تشکر مجدد از شما و از ملت روسیه برای کمک‌هایتان به صلح در کشور ما به پایان می‌رسانم. ما اطمینان داریم بر تروریسم پیروز خواهیم شد و کشور خود را از نظر اقتصادی، سیاسی و عمرانی بازسازی خواهیم کرد.

گفتنی است وزرای امور خارجه و دفاع روسیه هم در این دیدار حضور داشتند.

کد خبر 311186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha