همشهری آنلاین: با حضور یورگن کلوپ در لیورپول حالا بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال با نگاه دقیق‌تری این تیم را دنبال می‌کنند. بسیاری از هوادران این تیم از بازگشت به دروان باشکوه گذشته می‌گویند و خود کلوپ هم گفته قبل از هر چیز می‌خواهد اعتبار نام لیورپول را به آن بازگرداند.

Murinho

اما در کنار مسائل فنی، نکته دیگری که توجه مطبوعات و هوادران را به خود جلب کرد، رقم بالای حقوق این مربی آلمانی بود.

به گزارش بي بي سي، لیگ‌ برتر نه تنها در بین لیگ‌های فوتبال، رتبه اول را در پرداخت حقوق به بازیکنان دارد، بلکه در میان لیگ‌های تمام رشته‌های ورزشی هم پرداخت‌های بالایی دارد.

در میان لیگ‌ ورزش‌های مختلف، NBA (لیگ بسکتبال آمریکا) با متوسط حقوق سالیانه ۲.۶۷ میلیون پوند در رتبه اول است و پس از آن لیگ برتر هند (کریکت) و MLB (لیگ بیسبال آمریکا و کانادا) قرار دارند و لیگ برتر فوتبال انگلیس با حقوق متوسط سالیانه ۲.۲۳ میلیون پوند در رتبه چهارم است.

با آمدن کلوپ بار دیگر این سوال پیش آمد که کسانی که این بازیکنان گران‌قیمت را هدایت می‌کنند، خودشان چقدر حقوق می‌گیرند و ۱۰ مربی لیگ برتر فوتبال انگلیس که بیشترین حقوق را می‌گیرند چه کسانی هستند؟

خوزه مورینیو: ۸.۵ میلیون پوند

اگر تمام درآمدهای سرمربی چلسی شامل تبلیغات، پاداش‌ها و درآمد از حامیان مالی را در نظر بگیریم، سالانه حدود ۱۳ میلیون پوند می‌شود، اما حقوق سرمربی پرتغالی سالی ۸.۵ میلیون پوند است که او را در صدر جدول حقوق مربیان لیگ برتر فوتبال انگلستان قرار می‌دهد. حقوقی که اگر نمایش ضعیف چلسی ادامه داشته باشد، احتمالا مطبوعات بیش از قبل خواهند پرسید، واقعا ارزشش را دارد؟

• آرسن ونگر: ۸.۳ میلیون پوند

ونگر حدود ۲۰ سال است که در آرسنال است و در این مدت خودش را از یک مربی نه چندان مطرح تبدیل به یکی از پردرآمد‌ترین مربیان دنیای ورزش کرده است.

شاید بسیاری از هواداران باشگاه به دنبال ناکامی ۱۲ ساله در قهرمانی لیگ برتر چندان دل خوشی از این سرمربی فرانسوی نداشته باشند، اما به نظر نمی‌رسد که هیات مدیره باشگاه با توجه به حاشیه امنیتی که ونگر برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کرده (و البته درآمدهای مالی حاصل از آن) مشکلی با این مربی ۶۵ ساله داشته باشند.

• لوئیس فان‌خال: ۷.۳ میلیون پوند

با توجه به شهرت زیاد فان‌خال، می‌توان گفت که حقوق او متناسب با اسم و رسمش است. سرمربی هلندی که به دنبال دوران فاجعه‌بار دیوید مویز به اولدترافورد آمد، تا سال ۲۰۱۷ با شیاطین سرخ قرارداد دارد و اخیرا هم گفت که مشکلی برای تمدید قراردادش ندارد.

• یورگن کلوپ: ۷ میلیون پوند

با قرداد سه ساله‌ای که کلوپ امضا کرد، اکنون او بیشترین حقوق را در تاریخ لیورپول به عنوان سرمربی می‌گیرد.

کلوپ فعلا محبوبیت بسیار زیادی در لیورپول دارد، اما پس از گذشتن سال‌های طولانی بدون قهرمانی در لیگ، به نظر نمی‌رسد که برای هوادارن لیورپول صبر و حوصله زیادی باقی مانده باشد.

• مانوئل پلگرینی: ۴ میلیون پوند

پیش از شروع این فصل بسیاری شمارش معکوس را برای آمدن پپ گواردیولا به ورزشگاه اتحاد آغاز کرده بودند، اما تابستان گذشته مسئولين سیتی با قراردادی ۲ ساله تصمیم به نگه ‌داشتن مربی شیلیایی خود گرفتند؛ تصمیمی که با شروع خوب این فصل سیتی به نظر می‌رسد که درست بوده است.

• اسلاون بیلیچ: ۳ میلیون پوند

مسئولين وست هام، سم آلاردایس را مرخص کردند و به دنبال بیلیچ رفتند که طی دو سال حضور در بشیکتاش ترکیه بیش از نیمی از بازی‌هایش را برده بود. وست هام با پولی که به بیلیچ داد او را تبدیل به یکی از گران‌ترین مربیان انگلیس کرد و با توجه به نمایش این فصل وست هام به نظر می‌رسد که جواب خوبی هم گرفته‌اند.

• روبرتو مارتینز: ۳ میلیون پوند

با این که ویگان از لیگ برتر سقوط کرد، اما قهرمانی این تیم در جام‌ حذفی مسئولين اورتون را قانع کرد تا در سال ۲۰۱۴ او را با حقوقی بالا به گودیسون پارک بیاورند. سرمربی اسپانیایی فصل گذشته نتایج خوبی نگرفت، اما وضعیت آبی‌پوشان این فصل بهتر است.

• موریسیو پوچتینو: ۲ میلیون پوند

سرمربی آرژانتینی تاتنهام در تیم قبلی‌اش ساوتهمپتون هم همین قدر حقوق می‌گرفت. او از سال ۲۰۱۴ که به تاتنهام آمد بد کار نکرده، اما اگر امسال هم جامی نبرد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست نیاورد، سخت بتواند سمتش را حفظ کند.

• تیم شروود: ۲ میلیون پوند

از همان ابتدای کار هم بسیاری از کارشناسان می‌گفتند که استون ویلا با پیشنهادی سخاوتمندانه شروود را به جای پل لمبرت به ویلا پارک آورده است. سرمربی ۴۸ ساله، فصل گذشته استون ویلا را به فینال جام حذفی رساند، اما نتایجش در لیگ برتر آن‌قدر ضعیف است که سایه اخراج دائم بالای سرش باشد.

• آلن پاردو: ۱.۵ میلیون پوند

گفته می‌شد که پاردو با رفتن از نیوکاسل به پالاس، حقوقش دو برابر شده، اما حالا در سلهرست پارک کمتر کسی است که بگوید این پول حق پاردو نیست. سرمربی ۵۴ ساله انگلیسی تیمش را از حول و حوش منطقه سقوط به حول حوش کسب سهمیه اروپایی رسانده است.

 

کد خبر 311180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha