همشهری آنلاین: فرمانده لشکر علی اکبر (ع) بزرگترین نیروی داوطلب مردمی وابسته به عتبه حسینی (ع) با اعلام کشته شدن یک هزار تروریست داعشی در عملیات آزاد سازی بیجی گفت: هم اکنون تعداد زیادی از عشایر سنی منطقه خواهان پیوستن به لشکر علی اکبر (ع) هستند.

کشته شدن ۱۰۰۰ داعشی در عملیات آزادسازی بیجی

به گزارش ايرنا، قاسم المصلحی روز یکشنبه در اظهارات خبری که در صفحه شخصی اش در اینترنت منتشر شده، اعلام کرد: براساس گزارش های اطلاعاتی موثق از بیمارستان شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین، یک هزار تروریست داعشی در جریان عملیات آزاد سازی شهرستان و پالایشگاه بیجی به دست نیروهای مشترک مردمی و نظامیان عراق به هلاکت رسیده اند.

وی همچنین با اشاره به استقبال گسترده اهالی منطقه از پیروزهای سریع نیروهای مشترک مردمی و نظامیان عراقی تاکید کرد که هم اکنون 250 نفر از اهالی منطقه از عشایر اهل سنت جبور و الشمر و دیگر عشایر منطقه خواهان پیوستن به لشکر علی اکبر (ع) برای مشارکت در آزادسازی استان صلاح الدین از دست تروریست های داعش هستند.

لشکر علی اکبر (ع) به عنوان تنها نیروی منتسب به عتبه حسینی (ع) در کربلای معلی، بزرگترین نیروی مردمی زیر مجموعه تشکیلات داوطلب مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' است.

براساس این گزارش، این نیروی مردمی پس از مشارکت در طرح امنیتی ویژه شهر کربلای معلی در آیین ویژه تغییر پرچم گنبد و بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع)، روز بعد عازم مناطق عملیاتی شده و در آزاد سازی بیجی نقش کلیدی داشت.

مرحله اول عملیات لبیک یا رسول الله 2 با آزاد سازی شهرستان و پالایشگاه بیجی بعد از سه روز از شروع به اتمام رسیده و اکنون نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق آماده مرحله دوم عملیات هستند که شامل آزادسازی شهرستان الشرقاط شمالی ترین نقطه استان صلاح الدین است.

کد خبر 310959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha