همشهری آنلاین: تروریست های مسلح در شمال سوریه پس از شدت یافتن حملات هوایی و زمینی و تقویت کمربند امنیتی و نظامی ارتش سوریه در جبهه های مختلف ، به صورت گروهی در حال فرار از این منطقه و ورود به خاک ترکیه هستند.

فرار دسته‌جمعی تروریست‌های از سوریه به ترکیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای ارتش سوریه «تل القبلی» ، «تلة الجابریه» ، «الوضیحی» و مناطق دیگری را در اطراف حلب آزاد کردند.

منطقه ای به طول شش و عرض 14 کیلومتر به دست این نیروها آزاد شده است. هشت منطقه مسکونی واقع در بخش جنوبی و جنوب غربی و چندین مزرعه و تپه های مهم این منطقه نیز که افراد مسلح در آن استحکاماتی ایجاد کرده اند جزو مناطق آزاد شده است. مساحت مناطق آزاد شده در این محدوده به 84 کیلومتر مربع می رسد.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی توپخانه و نیروی هوائی پس از درگیری های سخت با داعش و جیش المهاجرین در این مناطق پیشروی کرده اند.

کمال جفا کارشناس نظامی گفت: ارتش سوریه با پیشروی های اخیر شریان حیاتی گروههای مسلح میان حومه حلب و حومه ادلب را قطع کرده است.

این شبکه افزود: ارتش سوریه درحال تقویت کمربند امنیتی و نظامی در چندین جبهه است. یگانهای ارتش سوریه در اطراف حلب اکنون درحال پیشروی به سمت فرودگاه نظامی کویرس هستند و خسارات سنگینی به اعضای گروهک داعش وارد کرده اند.

ارتش سوریه با بهره برداری از فروپاشی دیوار دفاعی افراد مسلح به سرعت درحال پیشروی است. افراد مسلح در این مناطق فریاد کمک خواهی از گروههای دیگر را سرداده اند و از آنها می خواهند خود را به مناطق درگیری برسانند و این درحالیست که شمار زیادی از آنها به صورت جمعی فرار کرده اند و به بهانه پیوستن به خانواده هایشان وارد خاک ترکیه شده اند.

شبکه تلویزیونی العالم از وقوع درگیری ها بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در محوطه شهر تلبیسه و دو روستای جوالک وسینسل در حومه شمالی حمص و در محوطه دو روستای «نوله» و «الرکابیه» در منطقه المرج در غوطه شرقی دمشق خبر داد.

کد خبر 310946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha