همشهری آنلاین: پرونده سومین و آخرین مرحله مقدماتی مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۵ در شهر منچستر انگلیس بسته شد و تیم ملی کشورمان توانست در ۴ وزن المپیکی مردان ۴ مدال ارزشمند را به دست آورد.

Takewondo Logo

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، سومین و آخرین مرحله مسابقات مقدماتی گرندپری در سال 2015 با حضور 227 تکواندوکار از 56 کشور از روز جمعه (24 مهر) آغاز و پس از 3 روز پیکار به پایان رسید.

در این رقابت‌ها که در 4 وزن المپیکی زنان و مردان برگزار شد، 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک و یک ورزشکار سهمیه آزاد کشور میزبان، بر روی شیاپ چانگ رفتند که در نهایت 8 مدال طلای این رقابت‌ها بین 7 کشور تقسیم شد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان نیز در گروه مردان در 4 وزن المپیکی 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم برروی سکو رفت تا تنها کشوری لقب بگیرد که توانست در تمامی اوزان المپیکی به مدال دست پیدا کند. ابوالفضل یعقوبی برای ایران موفق به کسب مدال نقره شد و فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و امید عمیدی نیز به مدال برنز دست یافتند. آرمین هادی‌پور، بهنام اسبقی و سجاد مردانی اما از کسب مدال بازماندند.

اما در گروه زنان تیم دو نفره ایران متشکل از کیمیا علیزاده و شکرانه ایزدی از کسب مدال بازماند.

در پایان جدال 3 روزه نخبه‌های جهان در گروه مردان، ایران به عنوان تنها تیم 4 مداله در این رقابت‌ها 1 مدال نقره و 3 برنز را در چهار وزن المپیکی به دست آورد و کره جنوبی 1 طلا و 2 برنز را تنها از دو وزن المپیکی دشت کرد. 9 کشور دیگر نیز توانستند تنها یک مدال را کسب کنند که سهم کشورهای ازبکستان، قزاقستان و تونس یک مدال طلا، کوبا، اسپانیا و انگلیس یک نقره و ساحل عاج، بلاروس و ترکیه هر کدام یک مدال برنز بود.

در گروه زنان چینی‌ها 2 مدال طلا به دست آوردند، انگلیس میزبان 1 طلا و 1 نقره را دشت کرد، ترکیه به 1 مدال نقره و 1 برنز دست یافت و صرب‌ها نیز به 2 مدال برنز رسیدند. سایر کشورها نیز هر کدام 1 مدال به دست آورند که فرانسوی‌ها 1 طلا ضرب کردند، اسپانیا و تایلند هر کدام 1 نقره را به چنگ آوردند و کشورهای سوئد، ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه و آذربایجان 1 برنز گرفتند.

با پایان مسابقات مرحله مقدماتی، حالا فقط یک مرحله فینال از این رقابت‌های مهم و حساس باقی مانده است که در این مبارزات تنها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی مجوز مبارزه خواهند داشت.

مرحله فینال مسابقات گرندپری اوایل آذر ماه به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود و به دارندگان مدال طلا 80 امتیاز، نقره 48 امتیاز و برنز 28.8 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی در راستای کسب سهمیه المپيك ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

در پایان این پيكارها (دسامبر 2015) فدراسیون جهانی نفرات اول تا ششم رنکینگ المپیکی را معرفی خواهد کرد که این نفرات جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو را به دست می‌آورند.

از تیم کشورمان فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی هم اکنون (اکتبر 2015) در جایگاه نخست رنکینگ المپیکی اوزان اول و سوم قرار دارند که سهمیه خود را برای بازی‌های ریو 2016 قطعی کرده‌اند. بهنام اسبقی و سجاد مردانی نیز در جایگاه هفتم رنکینگ اوزان دوم و چهارم هستند و در این دو ماه باقی مانده به دنبال کسب امتیازات لازم برای ملحق شدن به جمع 6 تکواندوکار برتر هستند.

 

کد خبر 310919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha