همشهری آنلاین: در پایان دومین روز از مسابقات گرندپری منچستر، فرزان عاشورزاده، با نادآوری در مرحله نیمه نهایی به مدال برنز دست یافت تا جمع مدال‌های کشورمان به عدد ۳ برسد.

F.Ashoorzade

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، در دومین روز رقابت‌ها که تکواندوکاران اوزان 58- کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ رفتند، تیم ملی تکواندوی کشورمان 3 نماینده داشت که فرزان عاشورزاده موفق به کسب مدال برنز شد، آرمین هادی‌پور در یک قدمی سکو از کسب مدال بازماند و کیمیا علیزاده نیز با یک پیروزی و یک باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فرزان عاشورزاده، تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در این پيكارها با دو پیروزی ارزشمند به مدال برنز دست یافت و 14.4 امتیاز به سبد اندوخته‌هایش در رنکینگ المپیکی وزن اول اضافه کرد.

وي پس از یک دور استراحت، "ديلان چلاموتو" از فرانسه را 4 بر 1 برد و سپس با برد 9 بر 5 مقابل "میلاس گلادوویک" از صربستان راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله مقابل "جیسوس تورتوسا" از اسپانیا در حالی که از حریف خود در ثانیه‌های پایانی راند سوم پیش افتاده بود، با داوري بد در این دیدار، اخطارهای بی مورد داور به عاشورزاده و ثبت امتیاز ضربه مشت نه چندان قدرتمند نماینده اسپانیا، در نهایت مبارزه 8 بر 8 مساوی شد تا کار برای تعیین تکواندوکار پیروز به راند چهارم کشیده شود که حریف اسپانیایی در راند طلایی پیروز شد و عاشورزاده به مدال برنز دست یافت.

در همین وزن آرمین هادی‌پور در نخستین گام "كارلوس ناوارو" از مكزيك را در پایان راند دوم 12تایی کرد، سپس در مصاف با "تاهیمون چا" از کره جنوبی که عنوان قهرمانی جهان در سال 2013 را در کارنامه داشت و در جایگاه هفتم رنکینگ المپیک قرار دارد با نتیجه 30 بر 6 در پایان راند دوم، برنده از شیاپ چانگ خارج شد، اما در یک چهارم نهایی در مبارزه‌ای بسیار نزدیک نتیجه را به نماینده پرافتخار کره جنوبی (14-13) واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نماينده كره در سال‌های 2013 و 2015 قهرمان جهان شده بود و در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی اینچئون نیز به مدال طلا دست یافته بود. "کیم" در کارنامه افتخاراتش یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز گرندپری را نیز در اختیار داشت. او هم اکنون نفر دوم رنکینگ المپیکی وزن اول است.

اما در گروه زنان، كيميا عليزاده که در نخستین گام "بنتا ديديهو" از سنگال را 18 بر 6 شکست داده بود، در دومین گام به مصاف "جید جونز" انگلیسی رفت و در رقابتی بسیار نزدیک و نفس‌گیر 3 بر 2 باخت و حذف شد.

تکواندوکار کشور میزبان مدال طلای المپیک 2012 لندن، طلای فینال گرندپری 2014، طلای بازی‌های اروپایی 2015 و یک طلا و 3 نقره مسابقات مقدماتی گرندپری را در کارنامه داشت. "جید" هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است و در سال 2014 نیز به عنوان برترین تکواندوکار زن انتخاب شده بود.

این چهارمین باری بود که کیمیا علیزاده و "جید جونز" انگلیسی با یکدیگر رقابت کردند که تاکنون سهم هر کدام از این تکواندوکاران دو پیروزی بوده است.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تا پايان روز دوم مسابقات، یک نقره (ابوالفضل یعقوبی) و دو برنز (فرزان عاشورزاده و امید عمیدی) به دست آورده است.

 

کد خبر 310740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha