دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح هشت اقلیم مولانا با مشارکت پایگاه اطلاع رسانی مولانا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

در این  طرح با توجه به نامگذاری سال 2007 به عنوان سال مولانا از 40 تن از مولوی شناسان جهان در مورد «نسبت آموزه‌های مولانا و مسائل جهان امروز» 8 سوال اساسی پرسیده خواهد شد.

 روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی مولانا در مورد هدف این طرح اعلام کرد: «بسیاری از سئوالاتی که تا کنون مطرح شده تکراری  است و بعضی پاسخ ها نیز استعداد گشودن قفلها و گره‌های جامعه امروز را ندارد. اگر براستی مولانا درهزار توی روح و جان آدمی سیر کرده و با گره‌های نفس آدمی به خوبی آشناست‌، امروزه ما با چه  گره‌ها و مسائلی مواجه هستیم که از مولانا انتظار پاسخگویی باید داشته باشیم؟ به عبارت بهتر باید بگوییم " از مولانا چه بپرسیم ؟»

حمید میرزابیگی مدیر روابط عمومی پایگاه مولانا گفت: تلاش کردیم مولانا را در آینه 40 مولوی پژوه برجسته معاصر از اقصی نقاط جهان بشناسیم و از این رهگذر حداقل 8 مسئله از مسائل مشترک و مهم امروز و جامعه جهانی را با آنها در میان بگذاریم. بر این اساس ضمن استفاده از نظر صاحبنظران مناسب دیدیم که مجموعه نظرات عموم مردم و علاقه مندان به معارف مولانا را نیز جمع آوری و دسته بندی کنیم.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند 8 پرسش خود را در بخشی که به همین منظور در مولانا نیوز راه انداری شده ارسال کنند. این پایگاه نیز تا پانزدهم مهر ماه آماده دریافت نظرات و پرسش‌های پیشنهادی علاقه‌مندان است. مجموعه پاسخ‌ها نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مولانا نیوز  در اختیار عموم قرار خواهد گرفت همچنین پس از آماده سازی، مجموعه پاسخ‌ها در یک مجلد به چاپ خواهد رسید. به نفراتی که سئوالاتشان برگزیده شود تقدیر نامه و جوایز مناسبی  هدیه خواهد شد.

کد خبر 31064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز