همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: برآوردهای اطلاعاتی و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین ۵ تا ۷ هزار نفر از شهروندان کشورهای همسود به صفوف تروریست‌ها در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

پوتین:۷ هزار نفر از کشورهای همسود به تروریست ها پیوسته اند

به گزارش ایرنا، پوتین که در قزاقستان حضور دارد، روز جمعه به خبرنگاران گفت: با توجه به حضور شهروندانی از 11 کشور همسود در جمع تروریست‌ها، ضرورت دارد تا تدابیر و اقدامات امنیتی مشترک برای جلوگیری از اقدامات تروریستی صورت گیرد.

رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: باید با تشکیل ائتلاف همسود و مبارزه با تروریسم تشریک مساعی صورت گرفته و مرزها در کانون توجه امنیتی قرار گیرد تا از هرگونه نفوذ و گسترش خطر انجام عملیات تروریستی جلوگیری شود.

روسیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان عضو جامعه همسود هستند.

پوتین همچنین نتیجه همکاری های نظامی روسیه و سوریه در 18 روز بمباران مراکز و مواضع تروریست ها بویژه داعش را در سوریه موفقیت آمیز و درخشان خواند.

براساس گزارش های انتشار یافته گروه های تروریستی در سوریه و عراق بویژه جبهه النصره و داعش تاکنون هزاران شهروند خارجی از83 کشور از جمله اروپایی، آمریکا و روسیه را جذب کرده اند.

شمار اتباع روسی در گروه داعش بیش از دو هزار نفر اعلام شده است که بیشتر از ساکنان مناطق قفقاز بویژه چچن هستند و مسکو تدابیر سختی برای جلوگیری از بازگشت این افراد انجام داده و تاکنون ده ها تن از آنان را بازداشت کرده است.

کد خبر 310548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha