همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی در فرماندهی عملیات استان صلاح الدین عراق چهارشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای مردمی توانستند پالایشگاه بیجی در شمال شهر تکریت مرکز این استان را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

 آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی عراق از اشغال تروریست های داعش

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز از استان صلاح الدین، این مقام امنیتی افزود: نیروهای امنیتی و مردمی عراق پس از وارد کردن تلفات سنگین به عناصر داعش در درگیری های شدید با تروریست ها، وارد این تاسیسات نفتی شدند که بزرگترین پالایشگاه نفت عراق به شمار می رود.

این مقام که می خواست ناشناس بماند، گفت: نیروهای مسلح عراق، تروریست ها را سرکوب کرده اند.

فرمانده عملیات مشترک عراق نیز روز چهارشنبه از شروع مرحله دوم عملیات «لبیک یا رسول الله» برای آزادسازی مناطق شمالی استان صلاح الدین خبر داد و افزود: این عملیات از سه محور شروع شده است.

نیروهای عراقی پیش از این توانسته بودند با حمله به پالایشگاه بیجی، بخش هایی از آن را آزاد کنند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز از هلاکت «ابو سلیمان العسکری» از سرکرده های گروهک داعش به همراه ده ها تروریست دیگر در درگیری های داخل پالایشگاه نفتی بیجی خبر داده بودند.

همچنین سخنگوی گروهک داعش روز سه شنبه در یک پیام صوتی، هلاکت ابومعتزالقرشی معروف به ابو مسلم الترکمانی سرکرده شماره دو داعش در جریان حملات هوایی آمریکا را تأیید کرد.

کد خبر 310474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha