یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد سالمند باید از لحاظ مشکل دید که به تدریج رخ می‌دهد و در طول زمان بدتر می‌شود، مراقب خودشان باشند

این  اختلالات بینایی اگر به طور صحیح مورد مراقبت قرار نگیرند، اختلال دید می‌تواند به مشکلات درازمدت‌تری بینجامد.

انجام  معاینه‌های روتین چشم در هر سال برای سالمندان ضروری است. تغییرات بینایی ممکن است ادامه فعالیت‌های روزمره فرد مثلا رانندگی یا مطالعه مختل کند، اما اختلال بینایی ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر برای سلامتی باشد.

اغلب مشکلات بینایی سالمندان را می توان با یک تغییر نمره عینک درمان کرد. معاینه منظم چشم‌پزشکی همچنین این امکان را به وجود خواهد آورد تا بیماری‌های چشمی رایجی که سالمندان را مبتلا می‌کند مانند آب سیاه یا گلوکوم و  آب مروارید یا کاتاراکت پیشگیری و درمان شوند.

از جمله علائم بیانگر نیاز به مراجعه به چشم‌پزشک  در سالمندان اینها هستند:

  • تاری دید. اگر دیدن علائم جاده در رانندگی برای‌تان مشکل است یا کلمات هنگام  مطالعه محو به نظر می‌رسند، این امر به معنای آن است که زمان تغییر شماره عینک شما فرا رسیده است.
  • مشکل دید در نور کم. این مشکل اغلب نشانه اولیه بدتر شدن بینایی است.
  • اگر در مکان‌های آشنا مثلا در خانه بیش از حد معمول به چیزها برخورد یا آنها را وارونه می‌کنید، ممکن است بینایی‌تان دچار اشکال شده باشد. دید محیطی با افزایش سن دچار نقصان می‌شود، در نتیجه برای سالمندان دیدن اشیایی که در جوانب آنها قرار دارند مشکل می‌شود و  ادراک بینایی آنها دچار تغییر می‌رود.
  • سردردهای مداوم و حملات سرگیجه ممکن است بیانگر مشکلات بینایی باشد. هنگامی که دید افراد دچار اشکال می‌شود، تمایل پیدا می‌کنند چشم‌های‌شان را تنگ کنندو از گوشه چشم نگاه کنند. فشار وارد آمده بر چشم‌ در این خالت ممکن است باعث سردرد و سرگیجه شود.


Healthday News,8 Sep., 2007

کد خبر 31037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز