همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که گلوله باران سفارت روسیه در دمشق یک حمله تروریستی بوده که با هدف ارعاب حامیان مقابله با تروریسم انجام شده است.

 لاوروف: حمله به سفارت روسیه در دمشق تروریستی بوده است

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه افزود: سفیر ما خبر حمله به سفارت روسیه در دمشق را تایید کرد. دو 'مین' پرتاب شده به محوطه سفارت روسیه در دمشق پرتاب شد که یکی به محوطه زمین ورزش و دیگری به روی سقف یک خانه مسکونی افتاد. در این حمله فردی آسیب ندیده است. این آشکارا یک حمله تروریستی با هدف ترساندن حامیان روند مقابله با تروریسم بوده است.

وزیر خارجه روسیه افزود: مشخص شده است که گروه های تروریستی داعش و جببه النصره نفوذ خود را به حومه دمشق کشانده اند. برخی از رسانه ها تلاش کرده اند تا بعضی از گروههای تروریستی را مخالفان میانه رو سوری بخوانند. براساس ارزیابی های ما این گروههای به اصطلاح میانه رو از دیدگاه این رسانه ها اغلب در گلوله باران و حمله به مناطق مسکونی در دمشق که منجر به مرگ غیرنظامیان نیز شده است، دست داشته اند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد که صبح روز سه شنبه تظاهراتی با حضور چند هزار نفر از سوری ها در حمایت از عملیات نظامی روسیه در سوریه نزدیک سفارت روسیه در دمشق برگزار شد. تظاهرکنندگان از روسیه به خاطر کمک های نظامی به سوریه در مقابله با تروریسم قدردانی کردند.

برخی از رسانه ها گزارش دادند که دو گلوله خمپاره امروز ظهر در نزدیکی سفارت روسیه در دمشق منفجر شد که دراین حادثه به هیچ یک از کارکنان سفارت آسیبی نرسیده است.
این حمله تروریستی زمانی صورت گرفت که راهپیمایی حمایت از اتحاد روسیه و سوریه در مجاورت سفارت روسیه در دمشق در حال برگزاری بود.

برخی منابع خبری سوری گزارش دادند که این حمله توسط گروهک تروریستی- تکفیری موسوم به 'جیش الاسلام ' مسئولیت آن را برعهده گرفته است.این گروهک اخیرا علیه روسیه اعلام جنگ کرده بود.

تاکنون از تعداد کشته شدگان و مجروحان این حمله تروریستی خبری مخابره نشده است.

کد خبر 310363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha