مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

در آستانه یکسالگی بهره‌برداری از پل طبیعت، که عنوان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی کشور را بر خود دارد، خبر از کسب ۲جایزه دیگر برای این پل داده شد.

پل طبیعت

جايزه معمار سال 94و جايزه MEIDAA در بخش پروژه‌هاي عمومي و شهري خاورميانه در سال‌جاري 2جايزه ديگري است كه پل طبيعت به آن دست يافته است.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد با اعلام اين خبر همچنين گفت كه پل طبيعت در عرض يك‌سال گذشته ميزبان 4.5 ميليون بازديد‌كننده از سراسر كشور بوده‌است. اردشير نوريان كه به مناسبت يكسالگي بهره‌برداري از پل طبيعت سخن مي‌گفت، اظهار داشت: به گفته بسياري از كارشناسان و مهندسان داخلي و خارجي اين پل به لحاظ نوع عملكرد در خاورميانه بي‌نظير و در جهان كم‌نظير است. به گفته وي، اين پل از لحاظ سازه‌اي، نوع معماري و اجرا در رديف پل‌هايي است كه در پارك‌هاي جنگلي، مناطق توريستي، روي رودخانه‌هاي بزرگ در كشورهاي كانادا، استراليا، فرانسه، بلژيك و... احداث شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه زيباترين پل مدرن ايران در يك سال اخير توانسته جايزه و تأييديه‌هاي بين‌المللي بسياري را از آن خود كند، خاطرنشان كرد: سازه برتر فولادي كشور در سال 92، جايزه جهاني خشت طلايي از UN HABITAT، برگزيده در جشنواره پل‌هاي كشور، برگزيده مسابقه معماري A+ از نظر سازه، كاربري و انتخاب عموم مردم، (A+ يك جايزه بين‌المللي معتبر در عرصه معماري است كه بيش از ۳۰۰ معمار نخبه از سراسر دنيا، هيأت داوران آن را تشكيل مي‌دهند)، برنده جايزه MEIDAA خاورميانه دوبي 2015در بخش پروژه‌هاي عمومي و شهري، برنده جايزه نقره‌اي مديريت اجرايي پروژه PMI 2015 و همچنين جايزه معمار سال 94 را كسب كرده است. همچنين اين پل توانسته است در بخش پل‌هاي عبوري جزو ۵ سازه بر‌تر جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گيرد.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد در ادامه گفت: تجربه فني و مهندسي دوران دفاع‌مقدس و تجربه جوانان كشورمان در دوران تحريم؛ تلفيق و باعث به‌وجود‌آمدن شاهكاري به نام پل طبيعت شد. بايد اعلام كنم كه در حال حاضر تمام تمهيدات لازم براي نگهداشت و به‌خصوص ايمني پل رعايت مي‌شود؛ همچنين هيچ حادثه‌اي خوشبختانه تا به امروز نداشته‌ايم. وي تأكيدكرد: ميانگين سني افرادي كه در پروژه پل طبيعت فعاليت داشتند 30سال بوده است و در اين پروژه دانش فني مهندسي دوران جنگ و دوران فعلي كه به‌دليل وجود تحريم‌ها رشد بسيار مناسبي داشته است تلفيق شده و ثمره آن اجراي بزرگ‌ترين پل غيرخودرويي كشور شده كه توانسته جوايز متعددي را كسب كند.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد با اشاره به 4.5ميليون بازديد در نخستين سال فعاليت اين مجموعه گفت: اين ميزان بازديد شهروندان پايتخت ركوردي را به ثبت رسانده است؛ ضمن اينكه پل طبيعت به‌صورت رايگان در اختيار شهروندان است. وي با بيان اينكه پروژه‌هاي ديگر در اراضي عباس‌آباد نيز در حال تكميل شدن هستند، گفت: پروژه گنبد مينا كه همزمان با پل طبيعت افتتاح كرديم، مورد استقبال بسيار زياد شهروندان قرار گرفته است.

  • توسعه سرانه‌هاي فرهنگي در قلب پايتخت

مجموعه اراضي عباس‌آباد بخش‌هاي متنوع ديگري هم دارد كه در حال ساخت و تكميل شدن هستند. درياچه هنر با 22هزار مترمربع وسعت هم‌اكنون آماده بهره‌برداري است و با استفاده از قنات‌هاي متروكه 40سال پيش شهر، اين درياچه آبگيري شده است. اردشير نوريان با تأكيد بر پايان ساخت خانه موسيقي تا خرداد سال 95، گفت: باغ نمايش نيز به پيشرفت 99درصدي رسيده كه جايي براي برگزاري تئاترهاي خياباني، نمايش‌هاي آييني و تعزيه است. مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد تصريح كرد: سال آينده نيز نمايشگاه بين‌المللي كتاب در اراضي عباس آباد برگزار خواهد شد و ما از هم‌اكنون در حال تكميل زيرساخت‌هاي آن هستيم.

کد خبر 310296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha