یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تصرف غیرقانونی بیش از هزار واحد زمین در روستای زیارت گرگان خبر داد و گفت: استانداری‌ها یکی از مقصران اصلی معضل زمین‌خواری هستند.

روستاي زيارت در 7كيلومتري جنوب شهرستان گرگان و در ارتفاعات منطقه ناهارخوران واقع شده و با يك يك جاده جنگلي به ناهارخوران متصل مي‌شود. زيبايي منطقه، آب و هواي بسيار مطلوب، آب گرم و معماري سنتي از جاذبه‌هاي اين روستا تا 2دهه پيش بود اما اين روستا هم گرفتار باندهاي زمين‌خواري و مافياي ساخت‌وساز شد و طي سال‌هاي اخير ساخت‌وسازهاي بي‌رويه و غيرقانوني ساختار اين منطقه خوش آب و هوا را به هم زد به‌طوري كه در حال حاضر از آن همه زيبايي چيزي به جا نمانده است به‌خصوص بافت سنتي روستا جاي خود را به ساختمان‌هاي بي‌قواره و بلند داده است.

اكنون عزت‌الله يوسفيان‌ملا در گفت‌وگو با خانه ملت از پرونده زمين‌خواري در روستاي زيارت خبر داده و گفته است: طي مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي افرادي براي بررسي‌هاي بيشتر درخصوص زمين‌خواري در اين روستا و آماده‌سازي يك گزارش انتخاب شدند، اما به‌طور قطع نمايندگاني از امور اراضي كشور پيگير اين پرونده خواهند بود. نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه پرونده زمين‌خواري در روستاي زيارت بايد مانند زمين‌خواري در گردنه حيران مورد بررسي دقيق قرار گيرد، افزود: ممكن است تخلفاتي مانند آنچه كه در پرونده گردنه حيران صورت گرفت، در روستاي زيارت نيز صورت گرفته باشد كه بايد با سرعت بيشتري اين موضوع را مورد بررسي قرار داد. وي با بيان اينكه پرونده سنگيني براي روستاي زيارت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي تشكيل شده است، افزود: به‌طور حتم اگر نظارت‌ها از سوي سازمان‌هاي مربوطه و ذيربط به درستي انجام مي‌شد شاهد افزايش معضل زمين‌خواري در اكثر نقاط كشور نبوديم، زيرا براساس گزارش‌هاي رسيده در اين روستا بيش از هزار واحد زمين‌خواري صورت گرفته است؛ بنابراين بايد تأكيد كرد كه همه نهادها ازجمله دستگاه‌هاي صاحب اين اراضي مقصران اصلي زمين‌خواري هستند كه مي‌توان در اين خصوص به استانداري‌ها اشاره كرد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: البته ما براي بررسي اين پرونده از همه مقامات و مسئولان محلي دعوت مي‌كنيم تا جهت بيان ديدگاه‌هاي خود درباره نحوه بروز اين تخلفات و مقصران در اين زمينه در ستاد حضور پيدا كنند. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، معاون عمراني بنياد مسكن هم از ۵۹هزار تخلف ساختماني در اراضي روستاي زيارت خبر داده و گفته است كه وضعيت زمين‌خواري در روستاي زيارت استان گلستان دردناك‌تر از گردنه حيران است و اين موارد طي ۸سال گذشته گزارش شده است.

کد خبر 310060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha