همشهری‌آنلاین: برنامه "کافه هنر" این هفته که از امروز تا سه شنبه به مدت یک‌ساعت از ساعت ۲۰ به شکل زنده از رادیو ایران به روی آنتن می‌رود در بخش ادبیات به بررسی تاثیر اشعار حافظ بر ادبیات غرب می‌پردازد.

کافه هنر

ریحانه یزدان، دوست تهیه‌کننده برنامه "کافه هنر" با اعلام این خبر گفت: برنامه "کافه هنر" این هفته که استثنا از شنبه تا سه شنبه ساعت 20 به مدت یک‌ساعت میهمان شنوندگان است در چهار روز پخش خود در هفته جاری با مرور رخدادها و وقایع فرهنگ و هنر تقدیم مخاطبان این رادیو می شود.

به گفته يزدان‌دوست، "کافه هنر" در روزهای پخش خود در این هفته شامل بخش‌های گوناگونی است که عبارتند از: خوانش دو رمان "سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش" نوشته هاروکی موراکامی و "هیچ وقت" اولین رمان لیلا قاسمی در بخش "کافه کتاب" این برنامه، دیدار و گفت و گو با ملیحه سعیدی ،هنرمند ،موسیقیدان و نوازنده ساز قانون در بخش" تک آهنگ". گزارشی از گنبد تاریخی علویان در همدان در بخش "از خاک تا خشت".

تهیه‌کننده برنامه کافه هنر همچنین افزود: در روز بزرگداشت حافظ، میهمان استاد حسین آهی در بخش "چهره روز" هستیم و ایشان از تاثیر اشعار حافظ بر ادبیات غرب سخن می گوید.

 دربخش "تماشا " برنامه کافه هنر نیز که اختصاص به هنر تئاتر دارد در روزهای یاد شده گزارشی ازپرفورمنس کمبود آب در اصفهان به همراه گزارش و گفت‌وگوهای متنوع درباره بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه و همچنین بررسی تحلیلی وضعیت و جایگاه تئاتر استان‌ها در مقایسه با تئاتر تهران به روی آنتن می‌رود.

یزدان دوست توضيح داد: اخبار و رخدادهای روز حوزه های ادبیات، موسیقی، میراث فرهنگی و تئاتر ایران و همچنین نظر سنجی پیامکی و تلفنی مخاطبان، سایر بخش های تشکیل دهنده برنامه کافه هنر هستند.

برنامه کافه هنر این هفته که شنبه تا سه شنبه از ساعت 20 تا 21 از رادیو ایران موج FM فرکانس 90 مگاهرتز به روی آنتن می‌رود با تهیه‌کنندگی ریحانه یزدان‌دوست و همکاری مهرناز فقیهی (گوینده) ،مصطفی محمودی (مدرس دانشگاه و کارشناس سینما و تئاتر)، دکتر مانی جعفرزاده(کارشناس موسیقی)، دکتر میرزایی مهر (کارشناس پژوهش هنر و مدرس دانشگاه)، امید بلاغتی (نویسنده و کارشناس ادبیات)، تینامیرکریمی و گیتی محمدی(خبر و گزارش)، اکرم خیرخواه(هماهنگی)، مهین احمدپور و افسانه خیرخواه(ارتباطات مردمی) و مهدی خانی پور،تهیه و تقدیم مخاطبان رادیو می شود.

کد خبر 309977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha