همشهری آنلاین: سرپرست اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان ذرات گرد و غبار در هوای استان که از روز گذشته وجود داشت، امروز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاهش میزان ذرات گرد و غبار در شهرهای جنوبی و مرکزی آذربایجان غربی

سعید موسوی روز دوشنبه گفت: وجود گرد و غبار با منشا خارجی در آذربایجان غربی که در نتیجه تشکیل توده‌هایی در کشور عراق بوده از روز یکشنبه وارد استان شده و بر اساس اظهار کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه برخی نواحی جنوبی و مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: میزان ذرات گرد و غبار در هوای شهرستان بوکان 600 میکروگرم بر متر مکعب، پیرانشهر 231 میکروگرم بر متر مکعب، سردشت 200 میکروگرم برمتر مکعب و ارومیه به 280 میکروگرم بر متر مکعب در 24 ساعت گذشته رسید که هم اکنون در حال کاهش است.

موسوی گفت: میزان ذرات در هوای بوکان هم اکنون 224 میکروگرم بر متر مکعب، ارومیه 138 میکروگرم بر متر مکعب و سردشت 141 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که ارومیه و پیرانشهر در حالت استاندارد بوده و هوای بوکان حدود 1.5 برابر حد استاندارد گرد و غبار در خود دارد.

موسوی گفت: بهتر است تا اطلاع ثانوی و خروج این پدیده از استان هم استانی‌های ساکن در این شهرها به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان، کهنسالان و بیماران خاص از تردد در سطح خیابان‌های شهر پرهیز کنند.

میزان استاندارد ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون، 40.5 میکروگرم بر مترمکعب و میزان استاندارد ذرات بزرگ‌تر از 2.5 میکرون یا همان pm10 نیز 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

آذربایجان غربی دارای هشت ایستگاه سنجش آلاینده‌های هواست که در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوکان و سردشت نصب و مشغول به فعالیت هستند.

در شهریور ماه امسال آذربایجان غربی پنج روز غبار آلود با منشا داخلی و خارجی داشت، در مرداد ماه نیز یک روز هوای غبار آلود با منشا خارجی را مردم استان تنفس کردند.

کد خبر 309617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha