دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی صحبت های زائران بازگشته از خانه خدا را می شنویم مطمئن می شویم، فاجعه منا که در آن شماری از مسلمان جهان در سرزمین امن الهی جان باختند، تعمدی بوده و راه را بر زائران خانه خدا بسته اند که ریشه و عامل اصلی این جنایت نیز آمریکاست.

 محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مستضعفین، این مطلب را سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در اجتماع همسران کارکنان سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد و با تسلیت فاجعه منا، این رخداد تلخ را مقدمه پیروزی بزرگ دانست و گفت: همان طور که در اواخر دوران رژیم منحوس پهلوی نیز جنایت های بزرگی در شهرهای مختلف کشور شد و این جنایات علایم یک پیروزی بزرگ بود، امروز هم جنایت هایی که در دنیا پیش می آید نشانه پیروزی دیگر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به این مطلب که امام (ره) فرمودند «همه بدبختی های مسلمین از آمریکاست» تصریح کرد: ما باید در مورد حوادث بصیرت داشته و به عامل اصلی جنایات توجه داشته باشیم و نباید فقط به عامل انجام دهنده آن برخورد کنیم و همان طور که در زمان دفاع مقدس نیز عامل اصلی حمله به ایران، امریکا بود؛ امروز نیز ریشه و عامل اصلی فاجعه 'منا' امریکاست.

وی افزود: آمریکا در حوادث مختلف مثل تجاوز عراق به ایران، فعالیت های گروهک های مختلف تروریستی مثل القاعده، تکفیری ها و داعش و نظایر آن حمایت خود را از تروریست نشان داده و در تمام کشورهای دنیا به دنبال توطئه است و هم اکنون نیز به محض اینکه تاریخ مصرف خاندان سعودی تمام شود، شاهزاده هایی که در نیویورک در حال آموزش هستند جایگزین می کند ولی تا آن زمان از دولت سعودی که دست نشانده خودش است، حمایت خواهد کرد که سکوت مجامع بین المللی در قبال این فاجعه بزرگ نمونه کوچک آن است.

سردار نقدی به عدم کفایت آل سعود پرداخت و تصریح کرد: وقتی صحبت های زائران خانه خدا را می شنویم مطمئن می شویم که حادثه منا تعمدی بوده و راه را بر زائران خانه خدا بسته اند که ریشه و عامل اصلی این جنایت نیز آمریکاست.

وی ضمن انتقاد از نحوه پیگیری مسئولین در این خصوص افزود: هزاران نفر حاجی کشورهای مختلف و چند صد نفر از هموطنان عزیز کشورمان در این حادثه فوت کرده اند و مسئولین با دیدارهای بی فایده در حال اتلاف وقت در نیویورک بودند و نحوه مواجهه مسئولین با این حادثه باعث شد که آل سعود حتی آمار کشته ها و مجروحین را هم به ما ندهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان ضمن تشکر از همسران پاسداران و بسیجیان گفت: شما در خط مقدم مبارزه هستید و با حمایت خود از همسرتان اجر عظیم تری از آنها انشاالله خواهید داشت و به برکت خون 230 هزار شهیدی که در راه اسلام و استقلال کشور عزیزمان داده ایم و ایستادگی در مقابل آمریکا که ما را به یک قدرت در دنیا تبدیل کرده است، انشاالله پیروزی های جدید در پیش است.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 464 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.

بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.

کد خبر 309503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha