همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مناطق مختلف استان در فصل بازگیری (پرندگان مهاجر) تحت کنترل یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

مناطق مختلف سیستان و بلوچستان تحت کنترل یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت

به گزارش ايرنا، همزمان با مهاجرت پرندگان به این استان ستاد ویژه‌ای در محیط زیست تشکیل شده که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست به صورت آماده‌باش و با گشت‌های شبانه‌روزی و بکارگیری شبکه گسترده همیاران محیط زیست، تمام مناطق سیستان و بلوچستان را تحت نظارت و کنترل قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست با برنامه‌ریزی دقیق اقدام به حفاظت از پرندگان در تمام مناطق استان کرده است.

محمودی ادامه داد: همچنین ده‌ها دیده‌بان ثابت و سیار محیط زیست به صورت نامحسوس در تمام نقاط سیستان و بلوچستان استقرار و گشت‌زنی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اجرای گشت‌های مدون توسط یگان حفاظت در سطح استان و مناطق تحت مدیریت و بر اساس اخبار دریافتی از همیاران محیط زیست به صورت جدی با متخلفان شکار و صید برخورد می‌شود.

گونه‌های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع زیست می‌کنند.

حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از گستره سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه حفاظت شده تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد. 

کد خبر 309478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha