همشهری آنلاین: وزارت دفاع یمن اعلام کرد: در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه الربوعه در استان عسیر عربستان تعدادی از نظامیان سعودی ازجمله یک افسر ارتش عربستان به هلاکت رسیدند.

هلاکت تعدادی از نظامیان سعودی در استان عسیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، درهمین حال ، جنبش انصارالله یمن هشدار داد عربستان وعواملش درحال کشاندن جنگ به سمت تنگه باب المندب هستند.

جنبش انصار ا... در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد از این پس دشمن مسئول جنگ و درگیری در باب المندب است چون این جنبش سعی داشت جنگ به این منطقه کشیده نشود.باب المندب یکی از محل های مهم عبور و مرورکشتی ها در جهان است.

درهمین حال رسانه ها از سقوط یک فروند بالگرد آپاچی و یک فروند هواپیمای شناسایی نیروهای متجاوز تحت رهبری عربستان سعودی در باب المندب خبر می دهند. هواپیماهای جنگی رژیم

سعودی در ساعت های گذشته بارها تعز ، صعده و حجه را بمباران کردند و دهها نفر را شهید و مجروح کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هم درعملیاتی درمنطقه مرزی عسیرشماری از سربازان عربستان ازجمله یک افسر را کشتند و چندین دستگاه خودرو و زره پوش دشمن را منهدم کردند.

  • آمریکا مانع دستیابی به راه حل سیاسی در یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تاکید کرد آمریکا مانع اصلی دستیابی به راه حل سیاسی در یمن است.

محمد علی الحوثی در مصاحبه با این شبکه اتهام وابستگی به ایران را تکذیب کرد و گفت: ما متکی به ایران نیستیم.

الحوثی افزود: عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عمق خاک عربستان سعودی در استان های جیزان، نجران و عسیر ادامه دارد و آنچه در آینده انجام خواهد شد بدتر خواهد بود.

وی ادامه داد: عملیات در روزهای آینده بسیار گسترده تر خواهد بود. ما از قبایل نجران و عسیر می خواهیم فرزندان خود را در نبردی شکست خورده درگیر نکنند.

وی خاطر نشان کرد: آنها فقط مزدوران آمریکا هستند. آمریکا دستیابی به راه حل در یمن را رد می کند. زمانی که آمریکاییها به اندازه کافی از سعودیها پول دریافت کنند، آن زمان شاید جنگ متوقف شود. آمریکا مانع اصلی دستیابی به راه حل سیاسی در یمن است.

الحوثی گفت: ما سازمان ملل و سازمان های مدافع حقوق بشر را هم در جنایت هایی که در جنگ علیه یمنی ها رخ می دهد، مسئول می دانیم. روسیه از راه حل سیاسی در یمن مانند سوریه حمایت می کند.

کد خبر 309109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha