چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره دهم ویژه تابستان امسال مجله کندوج پس از یک وقفه با یادداشت‌ها و مقالاتی از محمود طالقانی، سیدمحمدبهشتی، سبحان آهنی، آناهیتا موسوی، رضا معصومی راد،ناصر دبیر و منیژه مقصودی منتشر شد.

Magazine

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دراین شماره همچنین با سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه در زمینه ثروت گیلانی‌ها و محمدعلی اینانلو روزنامه‌نگار و کارگردان در رابطه با موزه میراث روستایی گیلان گفت و گو شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم محمود طالقانی آمده است: جامعه در حال گذر ایران در چند دهه اخیر گرفتار بحران فرهنگی و هویتی کم سابقه‌ای درتاریخ طولانی خود شده است‌، جامعه‌ای که قدرت پیامهای فرهنگی خود را از دست داده و به همین دلیل در مقابل تهاجم فرهنگی آسیب پذیر می‌باشد.

نویسنده در ادامه می‌افزاید: در چنین شرایطی نهادها و متولیان ذیربط با توجه به بازتابهای سیاستگذاری و عملکرد چند دهه گذشته خود بایستی رویکردی کاملا متفاوت و بعضا متضاد با گذشته را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

در مجله کندوج مطالبی دیگر چون نقش آب در حیات ایران زمین "سیدمحمدبهشتی"، موزه ای از جنس اکوزوفی "سبحان آهنی"، بررسی موانع توسعه گردشگری فرهنگی در ایران "رضا معصومی راد"، طبیعت تاریخ و فرهنگ گیلان، منشا مستمر تمدن و منشور توسعه پایدار، به چاپ رسیده است.

پیشینه چایکاری درایران زمین " ساراغلامی"، گیاهان دارویی - خوراکی درمنطقه گرمسار، مطالعه موردی روستای کهن آباد از مطالب دیگر آخرین شماره کندوج است.

این مجله با صاحب امتیازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی و مدیرمسئولی سید احمد محیط طباطبایی و سردبیری داریوش طالقانی منتشر می‌شود.

کد خبر 308982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha