همشهری‌آنلاین: روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای اولین بار در دو سال گذشته در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که اولین بار است برای شرکت در نشست مجمع عمومی به نیویورک سفر کرده با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد سوریه مهم‌ترین موضوعی است که در نشست دو رئیس‌جمهور مطرح شده است.

به گزارش ای.بی.سی نیوز، پوتین این دیدار را صریح و بسیار سازنده دانست و گفت که با اوباما درباره مبارزه با داعش در سوریه صحبت کرده است.

رئيس‌جمهور روسیه پس از این دیدار تصریح کرد: ما درباره استفاده از حمله‌هاي هوایی در سوریه فکر می‌کنیم و هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم.

به گزارش ایسنا،پوتين گفت: مردم سوریه باید خود درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند و این موضوع به اوباما یا اولاند مربوط نمی‌شود.

رئيس‌جمهور روسيه با اشاره به این که در گفت‌وگو با اوباما درباره مشارکت روسیه در ائتلاف ضد داعش صحبت کرده است، افزود: مسکو برای مشارکت در این ائتلاف نیاز به اجازه سازمان ملل ندارد. روسیه هرگز در عملیات زمینی علیه داعش شرکت نمی‌کند.

کاخ سفید تاکنون درباره این دیدار اظهار نظری نداشته است.

دیدار لاوروف و کری با محوریت سوریه، خاورمیانه و توافق هسته‌ای

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره اوضاع سوریه، خاورمیانه و توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود درخصوص حل و فصل بحران سوریه و تحقق توافق پیرامون برنامه‌های هسته‌ای ایران و دیگر مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو کردند.

کد خبر 308823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha