همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد تنها مقصر توزیع آب‌ معدنی‌های آلوده کارخانه "دماوند" نیست و وزرات بهداشت نیز به اندازه این سازمان در این جریان مقصر است، چرا که آب معدنی‌های جمع آوری شده از بازار علامت استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت را با هم داشتند.

Mineral water

نیره پیروزبخت در گفتگو با ایسنا در البرز، اظهار کرد: روی بطری این آب معدنی‌ها هم علامت استاندارد و هم تاییدیه وزارت بهداشت قابل مشاهده است؛ بنابراین نمی‌توان گفت سازمان ملی استاندارد، تنها مقصر توزیع این آب معدنی‌هاست.

پیروزبخت افزود: توزیع این آب معدنی‌ها که مورد اعتراض وزارت بهداشت قرار گرفته، ناشی از عدم نظارت وزارت بهداشت و سازمان استاندارد است.

وی ادامه داد: درحال حاضر وزارت بهداشت اقدام به آزمون فاکتورهای مختلف موجود در این آب معدنی کرده و به زودی نتایج این آزمون‌ها را برای سازمان استاندارد ارسال می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: وزارت بهداشت برای آزمایش سلامت آب معدنی‌هایی که به بازار عرضه می‌شود فاکتورهای جدیدی مشخص کرده که برخی از آنها در سازمان ملی استاندارد هنوز تعریف نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مشکل پیش آمده درخصوص این آب معدنی بیشتر بر سر یک فاکتوری است که به تازگی وزارت بهداشت درآب معدنی‌ها مورد آزمون قرار می‌دهد ولی آزمون آن در سازمان ملی استاندارد هنوز اعمال نشده است.

پیروزبخت ادامه داد: وزارت بهداشت بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ملی استاندارد دارد می‌بایست فاکتورهای جدید آزمون‌های خود را با این سازمان درمیان بگذارد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد این فاکتورها را مورد بررسی قرار می‌دهد و درصورت تایید، برای صدور علامت استاندارد مواد غذایی اعمال می‌کند.

رییس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: نتیجه آزمون آب معدنی که از توزیع آن در بازار جلوگیری شده، توسط کمیته فنی سازمان استاندارد بررسی خواهد شد.

وی در پایان گفت: ‌به زودی مشکل فنی به وجود آمده حل می‌شود و نتیجه نهایی به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

کد خبر 308808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha