مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به اقدام برخی خودروها با پلاک‌هایی از سایر شهرستان‌ها در حاشیه خیابان‌ها برای مسافرگیری هشدار داد.

هشدار اين عضو شوراي شهر تهران در راستاي شكايت‌هاي بسياري بوده كه اخيرا شهروندان شهر از يك‌سو و تاكسيرانان از سوي ديگر نسبت به مسافركش‌هاي شهرستاني‌ داشته‌اند. به‌طور نمونه «اميرحسين.ر» يكي از دانش‌آموزان محدوده بزرگراه ارتش در منطقه يك، در تماس با همشهري گفت كه چندي پيش در راه كلاس آموزش از چهارراه ميني‌سيتي به تجريش سوار مسافربر شخصي‌اي شده است كه نه‌تنها درون خودرويش بسيار كثيف بود بلكه بسيار تند و بدون احتياط رانندگي مي‌كرد.

يكي از رانندگان مسير سيدخندان به ونك نيز در تماسي ديگر اعلام كرد كه تعدادي از رانندگان شخصي شهرستان‌ها، باعث اختلال در كسب و كار آنها شده‌اند. اينطور كه شهروند تهراني گفت مشخص نيست كه آيا رانندگان اين خودروها، واقعا مالك اصلي خودرو هستند يا نه. وي ادامه داد: برخي از اين راننده‌ها حتي در تهران خانه‌اي ندارند و شب‌ها در خودرو مي‌خوابند.

رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران نيز بر اين مسئله كه در روزهاي اخير بارها ديده شده كه برخي خودروها با پلاك‌هاي شهرستان اقدام به مسافرگيري در حاشيه خيابان‌ها مي‌كنند، تأييد كرد و گفت: اين اقدام هم امنيت شهر و هم امنيت شغلي تاكسيرانان را به خطر مي‌اندازد؛ درحالي‌كه براساس قانون تنها تاكسي‌هاي پلاك شهر تهران و آژانس‌ها مجاز به جابه‌جايي مسافران پايتخت هستند.

دنيامالي به همين منظور از پليس راهور خواست تا با مشاركتي همه‌جانبه با واحد نظارت تاكسيراني، مانع از فعاليت اين خودروها و ايجاد اختلال در فعاليت تاكسيرانان شهر تهران شود. وي بر همين اساس از تهيه نامه‌اي مكتوب براي ارسال به پليس و ساير مراجع ذي‌ربط براي برخورد قانوني با اين خودروها خبر داد. دنيامالي نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازي شهروندان در ممانعت از سوار شدن بر اين خودروها را حائز اهميت دانست.

اين عضو شوراي چهارم تهران به نتايج برخي گزارش‌هايي كه به تازگي به كميسيون حمل‌ونقل شورا ارسال شده است اشاره و عنوان كرد: در اين گزارش‌ها بارها ديده شده بسياري از شهروندان به‌ويژه بانوان در پي سوار شدن به اين خودروها، در دام افراد سودجويي افتاده‌اند كه با انگيزه سرقت يا جرائم مشابه اقدام به مسافرگيري مي‌كنند و جان شهروندان را به خطر مي‌اندازند.
وي يكي از راهكارهاي ساماندهي روند مسافرگيري در حاشيه خيابان‌ها را نظم‌‌بخشي فعاليت آژانس‌ها دانست.

دنيامالي نيز در همين رابطه گفت: در سال‌هاي پيش آرم‌هايي براي خودروهاي آژانس‌ها طراحي شد كه متأسفانه از سوي برخي افراد سودجو به روشي غيرقانوني تكثير شده‌اند و در دسترس عموم قرار دارند. وي تأكيد كرد كه تمامي فعاليت‌هاي مسافرگيري در شهر تهران بايد تحت پوشش مديريت شهرداري قرار بگيرد و در راستاي ساماندهي و نظم‌بخشي به اين مهم، لازم و ضروري است كه يك‌همكاري تنگاتنگ و مشاركت همه‌جانبه بين پليس و واحدهاي نظارتي شكل بگيرد.

کد خبر 308791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha