جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گزارش اخیرا افشاشده می‌گوید خطر آلوده شدن به ایدز، هپاتیت و سایر بیماری‌های عفونی در نتیجه انتقال خون در بیمارستان‌های روسیه نسبت به کشورهای غربی تا یک هزار برابر بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان ناظر بر وضع بهداشت در روسیه Roszdravnadzor
در گزارشی که روزنامه روسی کامرسانت آن را افشا کرده است، اعلام کرده است: "خطر آلودگی با هپاتیت، HIV و سایر عوامل عفونی از طریق انتقال خون در روسیه نسبت به کشورهای پیشرفته 500 تا 1000 بار بیشتر است."

این روزنامه روسی به نقل از این گزارش نوشت 65 درصد افرادی که در ده سال گذشته در این کشور به HIV عامل ایدز آلوده شده‌‌اند، از طریق انتقال خون به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته این روزنامه روسی بخشی از وزارت بهداشت این کشور که مسئول اهدای خون است و هیچ آزمایشی بر روی خون‌های اهدایی به عمل نمی‌‌آورد و هیچ  صورتی از موجودی‌های خونش نگه‌داری نمی‌کند.

این روزنامه از قول یک مدیر شرکت دارویی نوشت در بازار سیاه یک لیتر پلاسمای خون بین 3000 تا 15000 روبل (120 تا 590 دلار) به فروش می‌رسد.

به گفته روزنامه کامرسانت، سازمان ناظر بهداشت روسیه پیشنهاد می‌کند؛ که پایگاه‌ داده‌هایی از همه خون‌های اهدایی و اهداکنندگان و همچنین فهرست سیاهی از افرادی که به دلایل پزشکی نباید خون اهدا کنند، تشکیل شود.

کد خبر 30844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز