چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفرش به روسیه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهور روسیه تحولات خاورمیانه، نقش روسیه در مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی، روابط دوستانه فلسطین و روسیه و راه‌های تقویت این روابط را با او مورد بحث و بررسی قرار داد.

عباس همچنین پوتین را در جریان آخرین تحولات شهر قدس، تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر به ویژه مسجد الاقصی، تعرضات مکرر صهیونیست‌ها به قبله اول مسلمانان و نمازگزاران حاضر در آن و طرح صهیونیست‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،عباس در جریان این دیدار با بیان این‌که روسیه و فلسطین نسبت به اوضاع سوریه نگران هستند، اظهار داشت : زمان دستیابی به راهکار سیاسی فرا رسیده است و زمینه برای آن فراهم شده است.

در این دیدار، ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین، محمود الهباش، مشاور محمود عباس در امور دینی، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان، مجدی خالدی، مشاور عباس در امور سیاسی و عبدالحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در روسیه حضور داشتند.

محمود عباس شامگاه سه‌شنبه پس از پایان سفر سه‌روزه اش به پاریس و دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه راهی مسکو شد.

عباس پس از این سفر قرار است راهی نیویورک شود تا در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور داشته باشد.

کد خبر 308277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha