چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

۵ مرد گروگانگیر پس از شناسایی نوجوان‌های افغان که به‌صورت غیرقانونی به پایتخت مهاجرت کرده بودند، آنها را به بهانه کار به باغی متروکه کشانده و نقشه شوم خود را عملی می‌کردند.

باغ متروکه اسارتگاه ۷ گروگان افغان

راز فعاليت‌هاي اين باند كه تمامي اعضاي آن اتباع افغان هستند، چند روز پيش فاش شد. مأموران پليس كرج گزارشي مردمي دريافت كردند كه نشان مي‌داد چند مرد كه به‌نظر مي‌رسيد اهل افغانستان هستند رفت‌وآمد‌هاي مشكوكي به باغ متروكه‌اي حوالي فرديس دارند. همين گزارش كافي بود تا تيمي از كارآگاهان براي بررسي موضوع وارد عمل شوند.

آنها به‌صورت نامحسوس باغ ميوه را زير نظرگرفتند و به يقين رسيدند كه مردان افغان در حال انجام كارهاي غيرقانوني در باغ هستند. اما هيچ‌كس نمي‌دانست ماجرا از چه قرار است تا اينكه 28شهريور‌ماه كارآگاهان با حكم قضايي وارد باغ شدند و آنجا بود كه پي بردند اعضاي يك باند گروگانگيري 7نوجوان افغان را گروگان گرفته و شكنجه داده‌اند تا از خانواده‌هايشان اخاذي كنند. با دستگيري تمامي اعضاي باند، گروگان‌ها نيز آزاد شدند. يكي از گروگان‌ها به پليس گفت: من مدتي قبل براي كار از افغانستان به ايران آمدم اما مجوز قانوني ندارم. وي ادامه داد: چند روز قبل در پايتخت در جست و جوي كار مناسب بودم تا اينكه يكي از همشهريانم شخصي به نام محمد را به من معرفي كرد و گفت مي‌تواند برايم كار پيدا كند. من هم با محمد تماس گرفتم وقرار شد براي چيدن ميوه به باغي در كرج بروم و به‌صورت روزمزد از او پول بگيرم غافل از اينكه او نقشه ديگري در سر داشت. من بي‌آنكه بدانم ماجرا از چه قرار است از تهران به كرج رفتم اما وقتي وارد باغ ميوه شدم يك دفعه 3نفر به سمت من حمله‌ور شدند و دست و پايم را بستند. پس از آن با تهديد شماره خانواده‌ام در افغانستان را گرفتند و به آنها گفتند كه مرا گروگان گرفته‌اند. آنها خانواده‌ام را تهديد كردند كه چنانچه 7ميليون تومان به‌حساب وي واريز نكنند مرا خواهند كشت. آنها حتي مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند و در اين مدت شكنجه‌ام دادند تا اينكه مأموران وارد باغ شدند و ما را آزاد كردند.

  • اعتراف

5مرد افغاني اعضاي اين باند آدم‌ربايي شيطان‌صفت بودند كه 2نفر از آنها طراح و سركرده باند گروگانگيران بودند. از آنجا كه جرم در تهران رخ داده بود پرونده از كرج به دادسراي جنايي تهران ارسال شد و قاضي احمدبيگي رسيدگي به آن را از سر گرفت. 2نفر از سركرده‌هاي باند وقتي پيش روي بازپرس جنايي قرار گرفتند به جرم خود اقرار كردند و انگيزه خود را اخاذي دانستند. يكي از آنها گفت: وقتي به ايران آمديم كار مناسبي نداشتيم و درآمدمان ناچيز بود تا اينكه تصميم گرفتيم همشهريانمان كه به‌صورت غيرقانوني در ايران بودند را گروگان بگيريم. مطمئن بوديم كه آنها شكايت نمي‌كنند چون اگر به اداره پليس مي‌رفتند پاي خودشان به‌خاطر اقامت غيرقانوني گير بود و اخراج مي‌شدند.

وي ادامه داد: نقشه‌مان براي به‌دست‌آوردن پول اين بود كه افغاني‌هاي نوجوان و جوان را به بهانه چيدن ميوه به باغ مي‌كشانديم. صاحب باغ از چندي قبل من و دوستم را براي چيدن علف‌هاي هرز استخدام كرده بود و ما گروگان‌ها را به باغ مي‌كشانديم و در آنجا آنها را تسليم نيت شوم خود كرده و دست به اخاذي از خانواده‌هايشان كه در افغانستان بودند، مي‌زديم. وي ادامه داد: از حدود يك هفته پيش از دستگيري طعمه‌هايمان را در باغ ميوه زنداني كرده بوديم و منتظر بوديم تا خانواده‌هايشان از طريق كنسولگري به‌حساب بانكي من در ايران پول واريز كنند و پس از آن گروگان‌ها را رها كنيم اما گير افتاديم و در اجراي نقشه‌هايمان ناكام مانديم.

به گزارش همشهري، هم‌اكنون اعضاي اين باند با قرار قانوني در اختيار مأموران پليس آگاهي پايتخت قرار گرفته‌اند و تحقيقات تكميلي در اين زمينه ادامه دارد تا ابعاد پنهان پرونده آشكار شود.

کد خبر 308244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha