همشهری‌ آنلاین: کمپین خیریه تحقیقات آلزایمر انگلیس، تحقیقی را مورد حمایت مالی قرار داده است که نتایج آن حاکی از پتانسیل ابتلای یک نفر از هر سه نفر متولدین سال ۲۰۱۵ در انگلستان به بیماری‌های تحلیل برنده عملکرد مغزی است.

یک سوم متولدین سال ۲۰۱۵ در انگلیس، در آینده به زوال عقل دچار خواهند شد

به گزارش زومينت، در این مطالعه که اجرای آن بر عهده دفتر اقتصاد سلامت بوده است، مشخص شد با روند پیر شدن جمعیت در انگلستان بحران شدیدی در سلامت ملی این کشور رخ خواهد داد. این موسسه با اعلام این مساله، بر تلاش جهانی جهت پیشبرد روش های نو در معالجه بیماری‌های تحلیل‌ برنده سیستم عصبی تاکید کرده است.

زوال عقل هم اکنون بر روی زندگی ۸۵۰٫۰۰۰ نفر در انگلستان تاثیر گذاشته است و بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سطح جهان ۳۵.۶ میلیون نفر را درگیر کرده است.

بالا رفتن سن، عامل تشدید بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی می‌باشد، درنتیجه با افزایش امید به زندگی در جوامع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در حال افزایش است.

کاهش توانمندی‌های مغزی توسط بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی به خصوص آلزایمر به واسطه از بین رفتن سلول‌های مغزی ایجاد می شود و بر روی زوایای مختلفی از زندگانی چون حافظه، رفتار و توانایی انجام فعالیت‌های روزمره تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر درمان مشخصی برای آلزایمر یا دیگر اشکال زوال عقل وجود ندارد و از آن جا که بالا رفتن سن عامل تشدید این بیماری‌ها می باشد، با افزایش امید به زندگی در جوامع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در حال افزایش است.

متیو نورتون، سرپرست بخش سیاست‌گذاری‌های مرکز تحقیقات آلزایمر انگلستان می‌گوید:

این خبر خوبی است که امید به زندگی در حال افزایش است... اما باید اطمینان یافت که افراد، این سالیان بیشتر را در سلامت سپری کنند.

مارک دالاس دانشمند علوم اعصاب از دانشگاه بریتانیایی ریدینگ که در آلزایمر تخصص دارد، می‌گوید:

این تحقیق همان اندازه که مشکلات بالقوه را برجسته می‌نماید، به شکاف بین تلاش‌های تحقیقاتی و بودجه‌ها نیز اشاره می‌کند. تعداد بسیار زیاد افراد متولد امسال که در آینده دچار مشکلات زوال عقل خواهند شد این ضایعه را هم‌پای دیگر بیماری‌های مختل‌کننده زندگی می‌کند. اما به‌ازای هر محققی که بر روی زوال عقل کار می‌کند، پنج محقق بر روی بیماری سرطان وجود دارد. ما باید بر روی تحقیقات نوآورانه سرمایه‌گذاری کنیم تا تعادل در زمینه این تحقیقات در مقایسه با سایر امراض برقرار شود.

کد خبر 308196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha