سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

در جـام‌جـهـــانـی ۲۰۱۵ والیبال تیم ملی با شکست ۳ بر صفر برابر استرالیا ششمین باخت خود را هم متحمل شد تا روند ناکامی تیم ملی همچنان ادامه داشته باشد.

والیبال-معروف

مردان كواچ كه در شروع اين رقابت‌ها به آرژانتين باخته بودند، پيش از پيروزي مقابل ژاپن نيز 4باخت متوالي به لهستان، ايتاليا، آمريكا و روسيه داشتند و اين بار نيز مقابل استراليا تسليم شدند. تيم ملي به غيراز ژاپن تنها از سد تيم‌هايي چون تونس و ونزوئلا گذشت و سهميه المپيك را هم از دست داد. در جام‌جهاني به گفته كواچ تيمش ديگر براي قرار گرفتن در رتبه‌هاي بالاي جدول تلاش خواهد كرد. اما تيم ملي پس از آن بازهم شكست خورد؛ درست مانند آخرين مسابقه‌اش برابر استراليا. استراليا در ست نخست برابر ايران بازي پاياپايي داشت چنان‌كه 2تيم تا امتياز 24برابر بودند و پس از آن استراليا توانست عملكرد بهتري ارائه دهد و بازي را با نتيجه 27 بر 25 پيروز شود. البته در امتيازهاي پاياني كادرفني تيم ملي نسبت به يك امتياز استراليا اعتراض كرد و با تقاضاي ويدئوچك هم تيم ملي نتوانست امتياز از دست رفته را برگرداند. در اين ست دفاع روي تور محمد موسوي در روند حركتي تيم ملي تأثير زيادي داشت. در ست دوم برخلاف ست نخست بازيكنان تيم ملي براي ارائه يك نمايش قابل‌قبول تمركز لازم را نداشتند. مردان كواچ سعي داشتند نتيجه ست نخست را جبران كنند، اما همين موضوع ضريب اشتباهات بازيكنان را بالا برده بود. به‌طوري‌كه آمار بالاي خطاي بازيكنان ايران در سرويس سبب شد تا استراليا پيشي بگيرد. پس از آن كواچ تصميم گرفت تا ساعدي را به ميدان بفرستد تا تيم ‌ملي ايران در روي تور تقويت شود اما ارسال پاس‌هاي بلند و حمله از كناره‌ها براي استراليا امتياز ‌آورد. استراليا ست دوم را 26 بر 24 پيروز شد. با شروع ست سوم به‌نظر مي‌رسيد تيم ملي براي گريز از شكست بازي بهتري ارائه دهد اما اين بازيكنان استراليا بودند كه خيلي زود 5 امتياز از تيم ملي جلو افتادند. مكس استاپلس با اسپك‌هاي تماشايي خودش به همراه پائول كارول حمله‌هاي امتيازآوري داشتند. كواچ كه نمي‌خواست در ست سوم هم بازنده باشد دست به تغيير زد اما تيم ‌ملي هر قدر تلاش كرد نتوانست تا وقت فني دوم اختلاف سه، چهار امتيازي را با حريف كاهش دهد. در اين ست با اينكه شهرام محمودي و مجتبي ميرزاجانپور جزو بهترين‌ها بودند، اما درنهايت تيم ملي با نتيجه 25 بر 22 ست را واگذار كرد.

  • كارخانه: غرور حاكم بر واليبال بايد بشكند

كارشناس واليبال از روند حركتي تيم ملي در جام‌جهاني ژاپن انتقاد كرد. مصطفي كارخانه گفت:‌ «متأسفانه يك غروري بر فضاي واليبال ايران حاكم شده كه بايد بشكند. گاهي برخي از حريفان را دست‌كم مي‌گيريم و اين موضوع به ما آسيب مي‌زند. بايد قبول كنيم كه نتايج و عملكرد خوبي در جام‌جهاني نداشتيم و ضعف‌ها را برطرف كنيم. من هنوز هم معتقدم كه ما بهترين بازيكنان و تيم ملي واليبال را داريم اما نبايد در باد بردهاي قبلي تيم ملي بخوابيم و از اشكال‌ها غافل شويم.»

ظريف: كواچ با ولاسكو خيلي فرق مي‌كند

فرهاد ظريف، ليبروي سابق تيم ملي واليبال با انتقاد از نتايج اين تيم در جام جهاني ژاپن گفت: «تیم ملی به واقع خوب بازی نمی‌کند و با این توقعی که از تیم ایجاد شده است باید آقای کواچ در این خصوص پاسخگو باشد. كواچ و ولاسكو اصلا قابل قیاس نیستند. در تمرینات و در مسابقات ولاسکو یک آدم دیگر بود که حرفه‌ای‌گری زیادی داشت. اما آقای کواچ کلا داستانش فرق می‌کند که من نمی‌توانم روی آن را زیاد باز کنم. کواچ حتی درصدی هم شبیه به ولاسکو نیست!»

کد خبر 308113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha