سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

محمدصادق فرهادیان: دوازدهمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی در سال ۱۹۹۷در شهر استانبول که با حضور بیشتر کشورهای عضو برگزار شد، مظلومیت تبلیغاتی برخی کشورها که مورد بی‌توجهی رسانه‌های قدرتمند جهان قرار داشتند را به بحث گذاشت.

كشورهاي حاضر در اين اجلاس رسانه‌هاي قدرتمند را كه به عدم‌ارائه تصوير نامناسب از كشورهاي عضو مي‌پرداختند و موجب محروميت از آثار و بركات مثبت فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي گردشگري مي‌شدند، ‌مورد سرزنش قرار دادند. توصيه به حفظ و حراست از ميراث فرهنگي و ملي كشورها كه از اهداف توسعه پايدار جهانگردي تعيين شده بود، كشورهاي عضو را بر آن داشت تا چارچوبي براي رعايت اصول و موازين گردشگري توسط جهانگردان طراحي كنند. اين تصميم يكي از مؤثرترين ابزارهاي مقابله با ارائه تصوير منفي از كشورها توسط رسانه‌هاي بزرگ بود كه مباني حقوق بشر و ارزش‌هاي مورد احترام جامعه ميزبان متناسب با اهداف توسعه جهانگردي را نيز حفظ مي‌كرد. گردشگري تنها صنعتي است كه مي‌تواند بيشترين درآمد و كمترين هزينه را نصيب كشورها كند. اين صنعت مي‌تواند با خنثي كردن تصوير منفي از ايران، تأثير فوري در تحكيم روابط بين‌الملل و تعاملات جهاني داشته باشد.

تسهيل در ورود گردشگر به كشور نيز مي‌تواند از اهداف مهم خنثي كردن تبليغات منفي عليه ايران باشد. سازمان جهاني جهانگردي در جديدترين گزارش خود درآمد جهاني گردشگري در سال گذشته ميلادي را رقمي بالغ بر يكهزار و 250ميليارد دلار اعلام كرد. بدين‌ترتيب گردشگري مي‌تواند راهگشاي كشور در صحنه جهاني براي تحقق اهداف اعتقادي و اقتصادي باشد و در داخل نيز به دليل بازدهي زودهنگام به ايجاد اشتغال پايدار بينجامد.

کد خبر 308092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha