همشهری آنلاین: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد با اختصاص 120 میلیون تومان اعتبار، امسال هیچ مدرسه‌ای بخاری غیراستاندارد، اعم از علاءالدین و چکه‌ای نخواهد داشت.

این اعتبار از محل یک میلیارد تومان اعتبار عمرانی آموزش‌ و پرورش تامین می‌شود. قرار است 12 درصد از این اعتبار برای تجهیز و به‌سازی مدارس هزینه شود.

عباس رهی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، گفت: «تعمیر و نوسازی بخاری‌های مدارس یکی از بندهای ویژه در دستورالعمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش به سازمان‌های آموزش و پروش استان‌ها مبنی بر تجهیز و بهسازی مدارس است.»

به گفته او تدابیری اندیشیده شده تا با استفاده از اعتبار اختصاصی به این بخش، همه مدارس کشور در سال تحصیلی 86 به بخاری‌های استاندارد که معیارهای آن از سوی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اعلام شده است، مجهز باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «از طریق حذف بخاری‌های چکه‌ای و علاءالدین که معمولا علت بیش از 90 درصد از حوادث آتش‌سوزی مدارس و سوختگی دانش‌آموزان هستند، درصد سوختگی دانش‌آموزان به ویژه در نقاط محروم و روستایی به صفر خواهد رسید.»

کد خبر 30808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز